• سه‌شنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402032314909
  • خبرنگار : 50243

یک فعال اقتصادی تاکید کرد

ضرورت تعامل با صنعتگران برای تامین انرژی صنایع

ضرورت تعامل با صنعتگران برای تامین انرژی صنایع

ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: باید مساله تامین انرژی صنایع با تعامل حل شود، این مشکل ایجاد شده و مردم هم نباید آسیب ببینند و در گرمای هوا با قطع برق در رنج باشند تا صنعت کار خود را ادامه دهد، اما با تعامل و گفت‌وگو می‌توان خسارت‌ها را به حداقل رساند.

حسین محمدیان در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص مشکلات کمبود و قطعی انرژی صنایع در ایام پیک اظهار کرد: متاسفانه تصمیماتی که در این حوزه گرفته می‌شود یک طرفه است و بخش صنعت فقط باید تصمیمات اعلام شده را بپذیرد و هیچ جای دفاعی برای او درنظر گرفته نمی‌شود.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه نص صریح قانون است که برق صنعت و بخش تولید باید در آخرین مرحله قطع شود، اما مدتی است دقیقا خلاف این موضوع را شاهد بودیم، باید در نظر داشت قطع انرژی صنایع مساله کم اهمیتی نیست و به تولید ناخالص ملی، کارآفرینی و صادرات در کشور ضربه می‌زند.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه تاکنون با تعاملات صورت گرفته نتوانسته‌ایم خسارت‌های اخیر به دلیل قطع انرژی به صنایع وارد شده را از وزارت نیرو دریافت کنیم، گفت: صنایع به دلیل شرایط کشور ناچار به تحمل این وضعیت هستند، اما نکته مهمتر این است که در زمینه تامین انرژی صنایع در ایام پیک اقدام جدی صورت نگرفته تا در سال‌های آینده با این مشکل رو به رو نشویم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: باید مساله تامین انرژی صنایع با تعامل حل شود، این مشکل ایجاد شده و مردم هم نباید آسیب ببینند و در گرمای هوا با قطع برق در رنج باشند تا صنعت کار خود را ادامه دهد، اما با تعامل و گفت‌وگو می‌توان خسارت‌ها را به حداقل رساند. قاعدتا یک سر این موضوع بخش صنعت است که باید نظر آنان گرفته شود.

محمدیان با اشاره به اینکه ما به طرح تعطیلی یک روزه صنایع نقد جدی داریم، گفت: قطعا می‌توانیم با منطق گفت‌وگو و جابه‌جایی پیک مصرف این مشکل را حل کنیم اما مشروط به اینکه نظر ما به عنوان صنعتگران و فعالان حوزه تولید توسط تصمیم‌گیران شنیده شود.

این فعال اقتصادی پیشنهاد داد: ما نمی‌توانیم بگوییم شهرک‌های صنعتی در فلان روز تعطیل شود، اما اگر این تصمیم به خود شهرک‌ها واگذار شود که با تعامل با واحدهای فعال در آن شهرک در یک روز مشخص مصرف برق خود را به حداقل برسانند بهتر از این است که کل برق یک شهرک قطع شود، می‌توان از شهرک‌های صنعتی تعهد گرفت که در یک روز حجم بار مصرفی خود را با توجه به تقسیم‌بندی که بین واحدهای تولیدی انجام می‌دهند پایین بیاورند. در این رابطه مساله مهم اعتماد به بخش صنعت است که باید در میان مسئولین ایجاد شود.

این فعال اقتصادی ادامه داد: اما یکی از بحث‌های اساسی برای حل این معضل در دراز مدت تجهیز واحدهای تولیدی به ژنراتور است که خود این مساله برای تولیدکننده چالش‌های زیادی دارد، از سرمایه بالا برای خرید و واردات آن گرفته تا تامین انرژی و گازوئیل آن که هزینه زیادی به یک واحد تولیدی تحمیل می‌کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه پیک مصرف در همه کشورها وجود دارد، باید دید آنها چطور با این بحران مواجه می‌شوند، تصریح کرد: این کشورها از طریق ارائه تسهیلات ارزان قیمت، شرایط داشتن ژنراتور را برای واحدهای تولیدی تسهیل می‌کنند تا در ایام پیک بخش تولید و صنعت آنها با چالش قطع انرژی مواجه نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha