• سه‌شنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402032314929
  • خبرنگار : 50570

جلوه‌های ویژه‌ نیایش ملیت‌های مختلف در جشنواره بین‌المللی عکس مزارات

جلوه‌های ویژه‌ نیایش ملیت‌های مختلف در جشنواره بین‌المللی عکس مزارات

ایسنا/خراسان رضوی دبیر دومین جشنواره بین‌المللی عکس مزارات گفت: در این جشنواره با جلوه‌های ویژه‌ای از نیایش ملیت‌های مختلف آشنا می‌شویم.

امین ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص مدت زمان ارسال آثار اظهار کرد: از تاریخ ۱۶ اریبهشت ماه ثبت‌نام و دریافت آثار آغاز شده است و ۲۶ خردادماه آخرین مهلت ارسال آثار به وقت گرینویچ در دومین جشنواره بین‌المللی عکس  مزارات است. در روزهای بیست ونهم و سی‌ام خرداد ماه داوری‌ها انجام خواهد گرفت و طبق زمان و تاریخ اعلام شده به اتمام خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در روزهای ۲۹ و ۳۰ خرداد ماه داوری آثار ارسالی انجام می‌شود و دکتر «رها بیلر» از کشور ترکیه، «محمد ستاری»، «سیدعباس میرهاشمی»، «دکتر مهدی مقیم‌نژاد» و «ابراهیم بهرامی» داوران دومین بخش جشنواره بین‌المللی عکس مزارات هستند و پس از حدود ۵ روز از داوری‌ها اسامی پذیرفته‌شدگان اعلام خواهد شد.

دبیر دومین جشنواره بین‌المللی عکس مزارات در خصوص موضوعات جشنواره گفت: جشنواره به موضوعاتی چون مزارات ( مزارهای آسمانی) و نیایش در ادیان آسمانی اشاره دارد و  شرکت‌کنندگان می‌توانند در هر بخش ۷ اثر و مجموعا ۱۴ اثر را در سایت جشنواره به آدرس www.photo.mazar.net بارگزاری کنند.

ابراهیمی ادامه داد: ۳ جایزه نقدی به مبلغ ۷۵۰۰ یورو، تندیس جشنواره و لوح تقدیر به ۳ نفر برتر در بخش مزارات و ۳ نفر برتر در بخش نیایش اهدا خواهد شد. در ادامه همچنین کتاب و گواهی حضور در جشنواره به تمامی شرکت‌کنندگن اهدا خواهد شد.

وی در خصوص کشورهای شرکت‌کننده در این جشنواره خاطرنشان کرد: امسال میزبان شرکت‌کنندگانی از ۳۳ کشور مختلف هستیم و از طریق ایمیل به کشورهای اتحادیه اروپا که سال قبل در جشنواره حضور نداشتند، اطلاع‌رسانی انجام شد.

دبیر دومین جشنواره بین‌المللی عکس مزارات ادامه داد: از کشورهایی مانند شبه قاره، مصر، عراق، بنگلادش، هند، پاکستان، هلند، صربستان، قزاقستان، افغانستان، لیبی، کشورهای اتحادیه عربی و استرالیا در این جشنواره حضور داشته‌اند و بیشترین شرکت‌کنندگان و ارسال‌کننده آثار از کشورهایی چون هند، بنگلادش، ترکیه و عراق هستند. در بخش داخلی نیز تقریبا از تمام استان‌های کشور در این جشنواره شرکت کرده و آثار خود را ارسال کرده‌اند.

ابراهیمی در مورد اهداف برگزاری این جشنواره اظهار کرد: آستان قدس رضوی به صورت جدی بر مسئله مزارهای دینی در سطح بین‌المللی تمرکز دارد، به عنوان مثال شناساندن حرم امام رضا(ع) به عنوان یک مزار و محلی برای آرامش در سطح بین‌الملل از اهمیت برخوردار است.

وی اضافه کرد: از آنجایی که نیایش در مزارهای دینی صورت می‌گیرد، باید گفت که نیایش و مزارها به یکدیگر وابسته هستند و اماکنی که به عنوان مزار آسمانی شناخته می‌شوند جدا از معماری آن‌ها، افراد از ملیت‌ها و ادیان مختلف می‌توانند نیایش خود را در جشنواره‌ای مانند جشنواره‌های عکس به نمایش بگذارند.

ابراهیمی در خصوص شیوه اطلاع‌رسانی جشنواره اظهار کرد: اطلاع‌رسانی داخل کشور با استفاده از سایت‌های شناخته شده عکاسی، سایت جشنواره و همچنین فضای مجازی انجام گرفت. در سطح بین‌الملل نیز تلاش شد با ایجاد صفحاتی در شبکه‌های مجازی مانند توییتر، فیسبوک و... اطلاع‌رسانی انجام شود. در این بخش همچنین با استفاده از ایمیل به عکاسانی که در دوره گذشته حضور داشتند اطلاع داده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha