• سه‌شنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1402032315010
  • خبرنگار : 71662

رگبار و رعد و برق در تهران/ افزایش دما تا فردا

رگبار و رعد و برق در تهران/ افزایش دما تا فردا

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان، آسمانی کمی ابری و وزش باد و خیزش گرد و خاک در نقاط مستعد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، با بررسی نقشه‌های هواشناسی و خروجی الگوهای پیش‌یابی عددی وضعیت جوی استان تهران امروز و فردا (۲۳ و ۲۴ خرداد) آسمانی کمی ابری، در ساعات بعد از ظهر با وقوع ناپایداری‌های همرفتی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که امروز در نیمه‌شمالی به‌ویژه ارتفاعات شمال غربی و فردا در ارتفاعات گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در نیمه‌جنوبی با خیزش گردوخاک همراه است.

از روز پنجشنبه تا شنبه(۲۵ تا ۲۷ خرداد) آسمان صاف تا کمی ابری در ساعات بعد از ظهر همراه با افزایش وزش باد و در نقاط مستعد گاهی با گردوخاک مورد انتظار است.

امروز و فردا افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا (۲۴ خرداد) صاف و در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه (۲۵ خرداد) صاف و در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۳۸ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌ است.

به گزارش ایسنا اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ آورده است: وقوع  رگبارو رعد و برق در نقاط مستعد، احتمال بارش، تگرگ و وزش باد شدید برخی مناطق با گردوخاک سه شنبه (۲۳ خرداد ماه) در نیمه شمالی به ویژه ارتفاعات استان و چهارشنبه (۲۴ خردادماه) در ارتفاعات استان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی، امکان بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خطر وقوع صاعقه، احتمال وارد شدن خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال و در نواحی کوهستانی سقوط سنگ وجود دارد.

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به عدم توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها با توجه به احتمال رخداد تگرگ و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha