• سه‌شنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1402032315091
  • خبرنگار : 71616

مطالبه پول بیشتر برای مدل پایین‌تر/ پاسخ ایران خودرو به متقاضیان: "نمی‌خواهید واریز نکنید!"

مطالبه پول بیشتر برای مدل پایین‌تر/ پاسخ ایران خودرو به متقاضیان: "نمی‌خواهید واریز نکنید!"

به‌دنبال تغییر قیمت ۲۸ محصول ایران خودرو درپی افزوده شدن استانداردهای اجباری، به نظر می‌رسد دعوتنامه‌هایی که برای برخی مشتریان ارسال شده با کم و زیاد کردن قیمت‌ها مدل بالاتر فاکتور شده است که ایران خودرو معتقد است قیمت‌ها منطبق بر مصوبه شورای رقابت بوده و تنها میزان افزایش یا کاهش بر مبنای قیمت محصول پایه است.

به گزارش ایسنا، تولید تمام محصولات بر اساس استانداردهای اجباری جدید از ابتدای تیرماه الزامی است؛ اطلاعات و آمار بر اساس اعمال استانداردهای جدید و تغییرات فنی خودروها بر روی محصولات، توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو به شورای رقابت ارسال و اعلام شد و بر اساس آن شورای رقابت، مصوب کرد که برای ۲۸ محصول این شرکت تغییرات قیمتی اعمال و از ابتدای تابستان امسال محصولات با قیمت جدید عرضه شوند.

طبق مصوبه جلسه ۵۷۴ شورای رقابت تاریخ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲، با موضوع بررسی قیمت ناشی از تغییرات اجباری و اختیاری استانداردها، کد کلاس و تغییرات قیمتی بر روی این محصول اعمال شد و لیست جدید قیمت محصولات منتشر شد.

بر اساس مصوبه فروردین ماه شورای رقابت، قیمت خودروی دناپلاس ۲۸۱ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۴۳۸ تومان تعیین شده بود که پس از مصوبه دوم (پس از اصلاح قیمت‌ها/مصوبه ۱۶ خرداد ماه) مقرر شد که ۴۳ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۳۹۴ تومان از قیمت این خودرو کاسته شود. بنابراین قیمت نهایی این خودرو ۲۳۷ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۴۴ تومان فاکتور شود.

از سوی دیگر قیمت دناپلاس توربو بر اساس مصوبه فروردین ماه شورای رقابت، ۳۹۰ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۸۶۵ تومان تعیین شده بود که پس از مصوبه دوم (پس از اصلاح قیمت‌ها/مصوبه ۱۶ خرداد ماه) مقرر شد که ۱۷ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۶۱۷ تومان به قیمت این خودرو افزوده شود. بنابراین قیمت نهایی این خودرو ۴۰۸ میلیون و ۹۶۷ هزار و ۴۸۲ تومان نهایی می‌شود.

نکته اصلی موضوع اینجاست که ایران‌خودرو برای مشتریان دناپلاس (معمولی) دعوتنامه برای تکمیل وجه ارسال کرده است اما به‌جای آنکه ۴۳ و اندی میلیون تومان را کاسته و مابه‌التفاوت قیمت نهایی با مبلغ پرداختی اولیه (۱۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان) را مطالبه کند؛ از قیمت دناپلاس توربو که ۳۹۰ و اندی میلیون تومان است، ۴۳ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۳۹۴ تومان را کاسته و به جای قیمت دناپلاس برای مشتری فاکتور کرده است.

بدین ترتیب با یک حساب ساده می‌توان گفت: پس از اصلاح قیمت خودروی دناپلاس توسط شورای رقابت، قیمت این محصول ۲۳۷ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۴۴ تومان خواهد بود و با توجه به ۱۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پرداختی مشتریان، اکنون بایستی حدوداً ۱۰۴ میلیون و ۲۷۶ هزار و ۴۴ تومان دیگر واریز کنند؛ اما در دعوتنامه ارسالی، قیمت نهایی فاکتور ۳۷۳ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۳۰۰ و مبلغ پرداختی (مابه‌التفاوت برای تکمیل وجه) ۲۴۰ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۳۰۰ اعلام شده است.

تعداد بسیار زیادی از مشتریان این گروه خودروسازی در تماس با ایسنا، به کرات این موضوع را اعلام کرده و دعوتنامه‌های خود را در اختیار این خبرگزاری قرار داده‌اند که صحت این موضوع را تایید می‌کند.

این مشتریان اعلام می‌کنند در تماسی که با ایران‌خودرو داشته و مشکل را اعلام کرده‌اند، این گروه صنعتی پاسخ داده است که "نمی‌خواهید واریز نکنید"!.

اما ایران‌خودرو، امروز اطلاعیه‌ای منتشر کرده است که بر اساس آن قیمت محصولات خود را مورد تایید شورای رقابت خوانده  و اعلام کرده است:

"در پی طرح سوال مشتریان درخصوص نحوه قیمت‌گذاری محصولات و مصوبه شورای رقابت، تاکید می‌شود قیمت تمامی خودروها که در سایت کدال نیز قرار گرفته، منطبق بر مصوبه شورای رقابت است؛ در جدول منتشره توسط آن شورا، تنها میزان افزایش یا کاهش بر مبنای قیمت محصول پایه عنوان شده است."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۳ ۱۵:۵۸

لطفا پیگیر قضیه دنا پلاس باشید ما ک دستمون به جایی نمیرسه

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۳ ۱۶:۳۱

سلام ممنونم از پیگیریتون ما بعد از خدا فقط امیدمون به شماست نه شورا جواب درست میده نه ایران خودرو دارن کلی پول اضافه از ما میگیرن

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۳ ۱۶:۳۲

متاسفانه برای من هم دعوتنامه با مبلغ بالا فرستادن و به هر جا زنگ زدم کسی جوابگو نیست ،مردم باید چکار کنند که جواب قانع کننده ای بگیرن که چرا هیچ آپشنی نداره ولی قیمتش بجای کاهش دوباره افزایش دادند؟

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۳ ۱۶:۳۴

واقعا یه حساب کتاب ساده بلد نیستند لطفا پیگیری کنید چرا دنا پلاس معمولی باید از تارا دستی گرون تر باشه ....

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۳ ۱۶:۳۴

لطفا شورای رقابت هم ورود کند

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۳ ۱۶:۴۲

سلام ممنون که خبر پوشش دادید...واقعا زور به دلیل کم کردن آپشن بیان کلاس ماشین عوض کنن ولی قیمت را ببرن بالا این حرکت هر کجای دنیا قفل هست

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۳ ۱۶:۴۵

خدا خیرتون بده پیگیری کنید.

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۳ ۱۶:۴۸

سلام این قضیه دناپلاس معمولی واقعا خیلی عجیبه خواهش میکنم پیگیر باشید از مسئولین

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۰۰:۰۰

این بیشتر شبیه لج ولجبازی ایران خودرو باشورای رقابت میمونه.اگه میدونستیم قراره این مبلغ پامون دربیاد، خوب از همون اول یه ماشین دیگه ثبت نام میکردیم

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۳ ۱۷:۰۹

برای من هم دعوتنامه اومد،چند بار و در زمانهای مختلف به واحد شکایات شورای رقابت زنگ زدم،کسی جواب نداد .خوشحال شدم که ایسنا موضوع را مطرح کرده،خواهشا پیگیری کنید،حداقل شورای رقابت مجبور هست به شما جواب بده.من کارمند هستم برای 320 تومن هم کلی وام و قرض کردم،اما یک دفعه 50 تومن گرون کردند ،واقعا چرا با روح و روان ملت بازی می کنند.

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۰۰:۱۶

لطفاً از ایران خودرو بپرسید بجای فرافکنی و جواب‌های غیر معقولانه به این سوال پاسخ بده که چه آپشنی به این خودرو اضافه کرده که شصت میلیون تومان قیمت اونو افزایش داده ؟ بخدا این ظلم و ستم به مردم هستش

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۴ ۲۰:۲۲

توی اسلام گفته میشه توی هر معامله ای باید عین جنس ، قیمت آن مشخص باشه ولی آنچه ما توی جامعه اسلامی مون می بینیم برخلاف قواعد عینی است

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۰۰:۳۷

سلام و درود ممنون بابت پیگیری تون، جواب مارو که با زور گویی میدن با کلی مشقت وجه مورد نیاز رو پس انداز کردم اما الان می بینم کلی کسری دارم و باید قیدشو بزنم خدا نگذره از این مردم آزارها

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۰۰:۴۴

لطفا پیگیری کنید مرتب خبر بزنید تا بلکه یکی پیدا شه جواب ملت رو بده

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۰۰:۵۱

سلام خداوند به شما سلامتی و موفقیت عطا کند موضوع را از شورای رقابت پیگیری کنید تا ایران خودرو نتواند پول اضافی از مردم بگیرد ممنون از شما.

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۰۰:۵۶

خواهش میکنم شورای رقابت برای قیمت دنا پلاس ورود کند واقعا خیلی گرون شده پیگیر باشید

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۰۱:۰۶

قیمت ۴۱۰ میلیون برای دنا پلاس خیلی منصفانس،یه نگاه به قیمت ماشینهای سایپا بندازید متوجه میشید که قیمت دنا پلاس مفته.

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۰۱:۲۹

خواهش میکنم پیگیر باشید از مسئولین

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۰۱:۵۱

باید خود دادستان مستقیم وارد بشه تا برای همه خودرو ساز ها و مونتاژ کارا درس عبرتی بشه

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۰۶:۵۳

سلام لطفا پیگیری کنید این ظلم بزرگ ایران خودرو که در حق مردم میکند کجاست این شورای رقابت و وزارت صمت؟

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۰۷:۱۴

به راحتی اطلاعیه میدن که دیگه دناپلاس معمولی تولید نمیشه فقط توربو پلاس داریم مثل قبلی ها هرکدام قیمتش به صرفه باشه حذف میشه برای مصرف کننده

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۰۷:۲۰

واقعا خودرو ساز ها دیگر شورش را در آورده اند

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۰۸:۳۰

سلام، ممنون از تعمیم درست این موضوع واقعا این حرکت غیرمعقول ، ظلم در حق مردم.ایرانخودرو با این حرکت نشون میده کسی جلودارش نیست و شورا و حمایت از مصرف کننده و نمایندگان هیچ دخل و تصرفی در تصمیم این خودروساز ندارند و عددی نیستند!

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۰۸:۳۳

کدام استاندارد فقط میگی اضافه شده نام ببرید چه استاندارد واپشنی اضافه شده که هزینه بره

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۰۹:۲۱

ظلم تا کجا موقع ثبت نام طرح یکپارچه قیمت دنا پلاس 228 تومن بود ما با بودجه محدود انتخابش کردیم شد 324 تومن باز پول جور مردیم با قرض و قوله حالا شده 410 این رو چیکار کنیم؟ از کجا بیاریم برای دنا پلاس این همه پول رو؟

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۹ ۱۵:۵۰

. شما که پول نداری ماشین خوب نخر. برو دست دو بگیر آر دی یا پراید.

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۰۹:۲۴

ممنون از پیگیریتون

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۰۹:۲۵

ممنون از پیگیریتون

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۰۹:۲۶

سلام لطفا پیگیری کنید که چرا دنا پلاس معمولی در مدت سه ماه بیش از ۱۰۰ درصد گرون شده، ما مصرف کننده ها چه گناهی کردیم که گرفتار گرونی بشیم

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۰۹:۵۲

سلام مسیولین لطفاً پیگیری کنید شما مسیول شدید که مشکل مردم رو حل کنید چرا با وجود حذف تمام آپشن ها قیمت ها رو اینقدر گرون کردید اگر پول داشتیم می‌رفتیم از اول از بازار خرید میکردیم نه اینکه بعد از ۴۰ بار ثبت نام ، ماشین تهیه کنیم لطفاً انصاف داشته باشید چقدر با روح و روان ما بازی میکنید

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۱۰:۱۳

هرروز یه بهانه برای گرون کردن دارین یه ابشن کم می کنید یکی اضاف چیزی فرق نمی کنه ومردم هم از کار شما سر در نمیارن یه سی تا چهل میلیون هم به قیمتها می افزایید از طرفی یه موتور رو روی ۲۰ تا اتاق بدون ایمنی گذاشتین خدا برکت دهد همه تولیدات تون هم با خورو بنز تویوتا وبرندهای دنیا رقابت می کنه

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۱۰:۴۰

به داد مردم برسید این ظلم آشکار به مردم چرا باید این همه پول اضافه به همچین خودرویی بدیم

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۱۰:۵۰

باسلام، لطفا شوراي رقابت شفاف سازي نمايد چرا كه قيمت 281 ميليون توماني دنا پلاس با كد محصول 70317 در فروردين ماه امسال محصولات ايرنخودرو در سايت آن شركت مشخص است، مصوبه 574 شوراي رقابت نيز حاكي از كاهش قيمت 43 ميليون توماني دنا پلاس با كد محصول 70323 دارد، اين دو كد هم تفاوت معناداري در تجهيزات ندارند و تنها با جمع جبري ساده ميتوان به تخلف قيمتي ايرانحودرو پي برد، مگر لايه پنهاني در مصوبات شورا وجود داشته باشد كه عموم بي خبرند.باتشكر

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۱۰:۵۷

لطفا موضوع گران فروشی دنا پلاس رو پیگیری فرمایید متاسفانه شرکت ایران خودرو پاسخ گو نیست

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۱۰:۵۹

سلام.خواهش میکنم این موضوع مهم و ظلم آشکار رو تا نتیجه نهایی پیگیری کنید.سپاسگزارم

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۱۲:۱۱

تورخدا پیگیری کنید نابودشدیم

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۱۲:۵۹

. وقتی دلار میاد پایین کل بازار صدها میلیون ارزان شده اما کارخونه پنجاه میلیون علاوه بر صد تا دویست میلیونی که تو اردیبهشت اضافه کردن دوباره تو خرداد دنا پلاس توربو رو گران کردن کسی نیست جلوی این ها و شورای رقابت رو بگیره

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۱۳:۵۷

تورو بخدا رسالت خودتون رو انجام بدید، مردم صداشون به هیچ جا نمیرسه، مردم ایران واقعا مظلومن، اینهمه مقاومت و بی پولی و فشار و تورم و... .

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۱۴:۲۱

چه فایده تا بخوان پیگیری کنن تاریخ ۶ تیر تاریخ تکمیل وجه دنا پلاس رسیده و هیچ ارگان و سازمانی هم جوابگو نیست مشتری هم مجبوره قیمت 373 تومان ایران خودرو رو پرداخت بکنه اب از آبم تکون نمیخوره

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۱۵:۰۷

لطفا پيگيري كنيد اين قضيه دنا پلاس با توجه به مصوبه 574 شوراي رقابت با يد كاهش يابد

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۱۵:۲۷

ایسنا لطفا با دفتر ریاست جمهور یا معاون ایشان تماس بگیرید خودروسازها گردن کلفت تر از این حرفاست که جوابگو باشه

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۲۱:۳۷

دنا پلاس ساده چه ربطی به دنا توربو شارژ داره لطفا از شورای رقابت استعلام بگیرید

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۲۲:۴۶

لطفاً از ایران خودرو بپرسید بجای جواب‌های غیر معقولانه به این سوال پاسخ بده که چه آپشنی به این خودرو اضافه کرده که 90 میلیون تومان قیمت اونو افزایش داده ؟ این ظلم و ستم به مردم هستش

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۲۳:۰۲

سلام ممنون بابت پیگیری لطفا مجلس ، سازمان بازرسی، شورای رقابت و قوه قضائیه ورود کنه چرا بابت این بی بند و باری تو این شرایط بد اقتصادی به مردم فشار وارد میکنید من از کجا بیارم این همه پول رو اضافه پرداخت کنم خواهشن دولت با مدیران بی کفایت که رو ارگان خودشون نظارت نمی کنند برخورد کنه

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۵ ۰۰:۳۲

اقایان محترم شورای رقابت کجایید فقط بلد هستید تو پشت تریبون ها تون قشنگ حرف بزنید دم از حق و دفاع از حقوق عامه بزنید .ایران خودرو تو روز روشن داره کم فروشی و گران فروشی و حتی فروش اجباری ... می‌کنه و به دستورالعمل هاتون هم بی اعتنا هست. جمعش کنید که با ابروی شما هم بازی شد

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۵ ۰۱:۱۳

جالبه که دنا پلاس توربو محصول پایه شده برای دنا پلاس!!!. کاش توضیح بدن چه چیز استانداردی اضافه کردن به این خودرو که 66 میلیون گرونش کردن؟!؟

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۵ ۱۵:۵۳

با عرض سلام لطفا پیگیری کنید. جناب دولت، آقای قضائیه لطفا پیگیری بشه . بخدا داره ظلم میشه

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۶ ۰۰:۴۹

فقط باید به دیوان عدالت شکایت کرد

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۶ ۲۳:۰۱

شورش رو درآورده ایران خودرو

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۷ ۰۰:۵۶

خواهشا یه فکری کنید. لطفا مسئولین هم ورود کنند. اینجوری که نمیشه.

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۷ ۱۰:۱۳

سلام اقا تور و خدا پیگیری کنید این عین ظلم هست در حق مردم.هیچچچچ اپشنی اضافه نشده الکی میگن استانداردش کردیم .

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۷ ۱۰:۳۷

ما اگ اینقد پول داشتیم ک همون اول تارا ثبت نام میکردیم.این ک قیمتش از تارا زد بالا.ب هرکی هم زنگ میزنیم جواب نمیدم

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۸ ۰۱:۰۸

ایران خودرو داره به ما ظلم می‌کنه. ما بر اساس قیمت مصوب اعلامی در فروردین ۱۴۰۲ برای دنا پلاس ثبت نام کردیم، .. مردم پول ندید تا قیمت ها اصلاح بشه.

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۸ ۱۰:۲۱

در قرارداد من کارت طلایی قید شده بود اما الان زده فاقد کارت طلایی

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۸ ۱۶:۳۳

یک بار نخرید برای 6 ماه ببینید منت شما رو خواهند کشید یا نه

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۸ ۱۶:۵۱

واقعاً خنده داره ،نمیخواهید واریز نکنید!!!! هیچ ارگانی نیست جلوشون رو بگیره واقعاً نمایندگان مجلس کجان ؟!!

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۳۰ ۱۶:۲۷

سلام.خدمت پرسنل شبکه ایسنا.ایرانخودرو در جلسه روز شنبه ۲۷خرداد ماه در شورایی رقابت قرار شد امروز سه شنبه قسمت اصلاحیه جدید رو اعلام کنن ولی ایرانخودرو هی اصلاحیه ای نداده و ما از شماها خواهشمندیم موضوع را رسیدگی فرمایید

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۳۰ ۲۱:۲۲

با توجه به نزدیک شدن به مهلت ایرانخودرو برای دعوتنامه‌های دنا پلاس (۶تیر) و برابر مصوبه شورای رقابت مبنی بر صدور اصلاحیه توسط ایرانخودرو، ولی همچنان پس از گذشت ۴۸ ساعت ایرانخودرو هیچگونه واکنشی نشان نداده و در سکوت خبری کامل به سر میبرد. بخوبی رسانه و مردم را آرام کردند . تعدادی از دریافت کنندگان دعوتنامه خودرو مذکور پیگیری از خبرگزاری ایسنا را خواستاریم.