• سه‌شنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402032315096
  • خبرنگار : 50604

مدیرکل فرودگاه‌های گلستان خبر داد:

اعزام ۳ هزار زائر گلستانی حج تمتع از جمعه

اعزام ۳ هزار زائر گلستانی حج تمتع از جمعه

ایسنا/گلستان مدیرکل فرودگاه‌های گلستان گفت: اعزام سه هزار زائر گلستانی حج تمتع از جمعه ۲۶ خرداد آغاز می‌شود.

علی متانت بعد از ظهر سه شنبه ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۲ در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال نزدیک به ۳ هزار نفر از این استان در مدت یک هفته از فرودگاه گرگان و با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به جده اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه اعزام زائران گلستانی به حج تمتع از روز جمعه ۲۶ خرداد آغاز خواهد شد، افزود: اعزام زائران گلستانی در قالب ۲۰ کاروان (۱۴ کاروان اهل سنت و ۶ کاروان اهل تشیع) انجام می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های گلستان اضافه کرد: زائران گلستانی حج امسال همگی مدینه بعد (مدینه دوم) هستند و مدت اقامت آن‌ها  از ۲۸ تا ۳۲ روز  متغیر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، امسال شرایط برای حضور ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر از حجاج بیت‌الله الحرام، از کشور ایران به سرزمین وحی فراهم شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۸۵۰ نفر زائر و ۸۴ نفر از عوامل کاروان از استان گلستان هستند.

 بر اساس اعلام اولیه سازمان حج و زیارت، زائران گلستانی که دارنده فیش‌های تا پایان ۸۵ بودند باید اعزام می‌شدند اما به دلیل تکمیل نبودن کاروان‌ها، دارنده فیش‌های تا خرداد ۸۶ نیز اعزام می‌شوند.

جوانترین زائر گلستانی با ۱۶ سال سن و پیرترین زائر گلستانی با ۱۰۷ سال سن هر دو نفر از کاروان اهل سنت شهرستان کلاله هستند و میانگین هزینه سفر حجاج  ما ۱۲۰ میلیون تومان است که در استان گلستان حداقل درجه قیمتی ۱۱۵ میلیون تومان و بالاترین درجه قیمتی ۱۲۸ میلیون تومان است.

با توجه به اینکه چند سال به دلیل کرونا، اعزام به حج تمتع انجام نمی شد، میانگین سنی زائران امسال، بیشتر از دوره‌های گذشته است،لذا زائران جوانتر باید دستگیر زائران مسن تر بوده و با توجه به گرمای هوای عربستان، از ماندن طولانی مدت در زیر آفتاب پرهیز کرده و به مقدار کافی از مایعات استفاده کنند تا دچار گرمازدگی نشوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha