• سه‌شنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402032315113
  • خبرنگار : 50037

در دومین روز از هفته جهادکشاورزی انجام گرفت؛

افتتاح و بهره‌برداری دو طرح گلخانه‌ای و دامپروری در فامنین

افتتاح و بهره‌برداری دو طرح گلخانه‌ای و دامپروری در فامنین

ایسنا/همدان در دومین روز از هفته جهادکشاورزی دو طرح گلخانه ای و دامپروری در شهرستان فامنین با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان به افتتاح و بهره برداری رسید.

طرح گاوداری شیری ۷۵ رأسی در روستای فیض آباد نخستین پروژه ‌ای بود که امروز در این شهرستان به مناسبت هفته جهادکشاورزی به بهره برداری رسید.

مدیر جهادکشاورزی فامنین در افتتاح این پروژه اظهار کرد: میزان تولید شیر این گاوداری در هر دوره ۱۱۲۵ تن بوده که افتتاح این طرح برای شش نفر اشتغال به همراه خواهد داشت.

منصور خزایی ظرفیت پروانه این گاوداری را ۷۵ رأس برشمرد و تصریح کرد: برای این پروژه اعتباری افزون‌بر ۱۱۸ میلیارد ریال هزینه صرف شده که از این میزان هزینه صرف شده ۲۴ میلیارد ریال آورده متقاضی و ۹۴ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ بانک کشاورزی بوده است.

وی استفاده از دانش فنی و بهبود مدیریت دام را از مزیت های طرح فوق دانست و خاطرنشان کرد: مساحت تأسیسات مسقف این طرح ۱۵۱۰ مترمربع و مساحت تاسیسات غیرمسقف این طرح ۱۸۸۱ مترمربع است.

افتتاح گلخانه خاکی سبزی و صیفی روستای نگارخاتون نیز دومین طرح افتتاح شده این شهرستان به مناسبت هفته جهادکشاورزی بود که در آیین افتتاح این طرح نیز مدیر جهاد کشاورزی فامنین گفت: عملیات اجرایی این پروژه با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریال در دی ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شده و در بهمن ماه سال گذشته به پایان رسیده است.

خزایی ظرفیت تولید این گلخانه را ۱۲۵ تن برشمرد و یادآور شد: مساحت زمین این پروژه ۴۶۷۳ مترمربع و مساحت گلخانه ۳۵۱۵ مترمربع بوده و برای پنج نفر اشتغال ایجاد کرده ضمن اینکه احداث این طرح با هزینه شخصی سرمایه گذار بوده و از هیچ‌گونه تسهیلات بانکی استفاده نکرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه روز گذشته نیز یک واحد  گلخانه سبزی و صیفی در روستای قوشجه شهرستان افتتاح شد، خاطرنشان کرد: این گلخانه با مساحت مفید ۷۲۸۶ مترمربع با اشتغال هشت نفر و با ظرفیت تولید ۲۵۵ تن بوده است.

خزایی بیان کرد: در هفته جهادکشاورزی امسال پنج پروژه گلخانه‌ای، آبیاری تحت فشار، قنوات و دامپروری در این شهرستان با اعتباری افزون بر ۱۷۸میلیارد ریال با اشتغال ۲۴ نفر توسط بخش خصوصی در حال افتتاح و بهره برداری است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بهسازی قنات در روستای چپقلو با حجم عملیات ۳۰۰ متر و طرح آبیاری تحت فشار در این روستا با حجم کار ۲۵ هکتار نیز از دیگر طرح های قابل افتتاح این شهرستان در هفته جهادکشاورزی خواهد بود که بهره وری در مصرف آب را می توان از مزیت این طرح دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha