• چهارشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۲۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402032415390
  • خبرنگار : 50127

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام:

خیرین در ساخت خوابگاه‌های متاهلی به دانشگاه‌ها کمک کنند

خیرین در ساخت خوابگاه‌های متاهلی به دانشگاه‌ها کمک کنند

ایسنا/ایلام مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، یکی از کارهای مهم در خصوص تسهیل امر ازدواج دانشجویان را خوابگاه‌های متأهلی مطرح کرد و گفت: از خیرین درخواست داریم در امر ساخت خوابگاهای متأهلی مسئولان دانشگاه را یاری کنند تا هر چه بیشتر زمینه این ازدواج‌های پربرکت فراهم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین «مهاجر مهدوی‌راد» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مبانی تمدن نوین اسلامی براساس خانواده پاک بنا نهاده شده و بسیار خرسندیم که نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه متکفل و علمدار امر ازدواج دانشجویی در محیط دانشگاه است.

وی گفت: ازدواج دانشجویی ازدواجی پربرکت است که ثمرات آن در پایین بودن میزان طلاق در میان زوجین دانشجو نسبت به سایر ازدواج‌ها خود را نشان می‌دهد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در داشگاه ایلام با بیان اینکه سند ملی ازدواج به گسترش فعالیت‌های حوزه ازدواج دانشجویی کمک شایانی کرده است، تصریح کرد: این سند مختص ازدواج دانشجویی نیست و صرفاً به فضای دانشگاه اختصاص ندارد ولی اجرایی شدن آن کمک قابل‌توجهی به ازدواج دانشجویان کرده و هنوز در ابتدای راه اجرای آن هستیم.

مهدوی‌راد ادامه داد: در سالیان قبل بیشتر تمرکز نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در خصوص ازدواج دانشجویی، بر مشاوره‌های پیش از ازدواج بود، ولی هم اکنون ظهور و بروز نهاد در این امر بیشتر شده و طرح‌های «زوج مانا»، «هم‌رسان» و «دردانه» از جمله برنامه‌های نهاد است.

وی یکی از کارهای مهم در خصوص تسهیل امر ازدواج دانشجویان را خوابگاه‌های متأهلی دانست و گفت: از خیّرین درخواست داریم در امر ساخت خوابگاهای متأهلی مسئولان دانشگاه را یاری کنند تا هر چه بیشتر زمینه این ازدواج‌های پربرکت فراهم شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام با اشاره به اینکه در امر تهیه جهیزیه زوجین دانشجو نیز نیاز به مساعدت خیرین داریم، گفت: با کمک خیّرین خواهیم توانست گام‌های مؤثرتری در حوزه ازدواج دانشجویی برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha