• چهارشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402032415399
  • خبرنگار : 30057

در نمایشگاه آبادیران اعلام شد

جذب ۲۵ درصدی دانشجویان در شرکت‌های دانش‌بنیان با اجرای طرح دستیار فناوری

جذب ۲۵ درصدی دانشجویان در شرکت‌های دانش‌بنیان با اجرای طرح دستیار فناوری

معاون فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به طرح‌های اشتغال‌زایی دانش‌بنیان برای دانشجویان و دانش آموختگان گفت: با اجرای طرح دستیار فناوری، ۲۵ درصد آنها جذب شرکت‌های دانش‌بنیان شدند.

به گزارش ایسنا دکتر امید رضایی‌فر در پنل اشتغال نوآورانه فارغ‌التحصیلان که در حاشیه نمایشگاه آبادیران برگزار شد، اشتغال دانشجویان را یکی از مصادیق اشتغال دانش‌بنیان دانست و افزود: اشتغال دانش‌بنیان یکی از کارکردهای پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد است.

وی تعداد فرصت های شغلی موجود در پارک‌های علم و فناوری را ۱۵۰ هزار شغل ذکر کرد و افزود: این ظرفیت سالانه افزایش ۳۰ درصدی را دارد.

رضایی‌فر یکی از مهمترین ارکان اشتغال دانش‌بنیان را ظرفیت های کسب و کاری دانشی دانست و خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد ۱۲ هزار شرکت فناور و دانش بنیان در پارک های فناوری و مراکز رشد و ۸ هزار شرکت دانش‌بنیان با حمایت معاونت علمی ریاست‌جمهوری ایجاد شده است که این شرکت ها قابلیت افزایش ظرفیت‌های جدید اشتغال را دارند؛ از این رو ما در معاونت فناوری وزارت علوم چند طرح را اجرایی کردیم که یکی از آنها طرح دستیار فناوری است که از سال گذشته اجرای آن آغاز شد.

معاون فناوری وزیر علوم با بیان این‌که این طرح برای دانشجویان دوره های مختلف اجرایی شده است، اظهار کرد: با اجرایی سازی این طرح تعداد ۲۲۰ نفر به عنوان کارآموز در شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک ها مشغول به فعالیت شدند، ضمن آنکه ما نیز کمک هزینه ای به آنها پرداخت کردیم.

رضایی‌فر با تاکید بر اینکه ۲۵ درصد از این افراد جذب شرکت‌های دانش بنیان شدند، خاطر نشان کرد: طرح ترویج کارآفرینی دانشجویان دانشگاه ها از دیگر طرح های ما است که در دانشگاه امیرکبیر اجرایی شد.

به گفته وی در طی اجرای این طرح دانشجویان با شرکت در دوره های حرفه‌ای فناوری، در مسیر استعدادیابی و توانمندسازی قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی سامانه  "خاص" (خاستگاه آموزش صنایع و مشاغل) را راه اندازی کردیم. هدف از پیاده سازی این سامانه پر کردن فاصله میان رشته‌ها و مهارت ها است.

رضایی‌فر با اشاره به جزئیات این سامانه، توضیح داد: این طرح از یک سو تقاضاها را بر اساس نیازها تعریف می کند و از سوی دیگر فضای رشته‌های تحصیلی و اشتغال را ساماندهی خواهد کرد. به این صورت که رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های متناظر استخراج و در این سامانه بارگذاری خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و با مشارکت "بنیاد مستضعان"، "کمیته امداد امام خمینی" و "ستاد اجرایی فرمان امام (ره)" با هدف کمک به توسعه مناطق محروم از ۲۳ خرداد ماه در محل مصلای امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده و تا ۲۵ خردادماه ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha