• چهارشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402032415462
  • خبرنگار : 50026

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید کرد:

توجه به توریسم درمانی در تعامل با شرکت‌های تسهیل‌گر گردشگری سلامت

توجه به توریسم درمانی در تعامل با شرکت‌های تسهیل‌گر گردشگری سلامت

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اهمیت تعامل با شرکت‌های تسهیلگر گردشگری سلامت، اظهار کرد: نمی‌توان بدون حضور بخش خصوصی، موفقیتی در توریسم درمانی به دست آورد.

سید محمد موسوی میرزائی، امروز چهارشنبه ۲۴ خرداد، در نشست هماهنگی دومین همایش و نمایشگاه بین المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که تیرماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود گفت: عزم و اراده دانشگاه برای راه اندازی و رونق بخشیدن گردشگری سلامت جدی است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه رونق گرفتن گردشگری سلامت می‌تواند در رفع مشکلات اقتصادی کمک کننده باشد، افزود: استان خراسان جنوبی به دلایل مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی، امنیت بالا، وجود اماکن تاریخی و مذهبی، جاذبه‌های گردشگری و توریستی سطح استان و همچنین برخورداری از مراکز، امکانات و تجهیزات مجهز پزشکی، هزینه‌های مناسب درمانی و فعالیت پزشکان مجرب و حاذق، پتانسیل بالا و ظرفیت مطلوبی برای جذب گردشگر سلامت دارد.

وی با بیان اینکه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امروزه شاهد گسترش و توسعه چشمگیر زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در خراسان جنوبی هستیم، تصریح کرد: فراهم شدن  و تقویت زیرساخت‌های لازم در تمامی زمینه‌ها برای جذب گردشگر و بحث توریسم درمانی موضوع بسیار مهمی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و البته با نگاه مثبت استاندار خراسان جنوبی به این مسئله، قطعا پیگیری‌هایی انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در حوزه آموزش، اقدامات بسیار ارزشمندی در خصوص پذیرش دانشجویان غیر ایرانی در رشته‌های پزشکی وغیر پزشکی و مقاطع کارشناسی تا دکتری عمومی با آورده خوب مالی انجام شده است، گفت: در حوزه درمانی، خدمات قابل ارزش پزشکی درمانی در تخصص‌های مغز و اعصاب، جراحی مغز و اعصاب و قلب و عروق ارائه می‌شود.

موسوی میرزائی ادامه داد: بیمارستان تخصصی درمان سرطان ایرانمهر نیز فضای فیزیکی منحصر به فردی در کشور است که همه این موارد می‌تواند نقش موثری در برنامه ریزی برای جذب بیمار از کشورهای اطراف ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان‌های فردوس و قائن نیز می‌تواند از اولویت‌های بعدی دانشگاه در بحث گردشگری سلامت قرار گیرند، افزود: آمادگی داریم در چارچوب قوانین و مقررات کشور در راستای راه اندازی و توسعه گردشگری سلامت با شرکت‌های تسهیلگر گردشگری سلامت همکاری کنیم.

موسوی میرزائی با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت‌های استان برای جذب گردشگر استفاده کرد، یادآور شد: پتانسیل‌های لازم برای اینکه خراسان جنوبی مقصد جدید گردشگری بین المللی و توریسم درمانی بسیاری از بیماران غیرایرانی شود، وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha