• چهارشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402032415798
  • منبع : نمایندگی خوزستان

دادستان خبر داد

ارجاع پرونده‌های آتش‌سوزی مزارع "کرخه" به کارشناسان قضایی

ارجاع پرونده‌های آتش‌سوزی مزارع "کرخه" به کارشناسان قضایی
عکس از آرشیو

ایسنا/خوزستان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کرخه از ارجاع پرونده‌های آتش‌سوزی مزارع این شهرستان به کارشناسان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در اغلب این پرونده‌ها جرم مشهودی اتفاق نیفتاده است، به منظور بررسی ابعاد قضایی، نیاز به نظر کارشناسی وجود دارد.

امین ملکشاهی با اشاره به قانون هوای پاک، اظهار کرد: باتوجه به آتش‌سوزی مزارع در سال‌های گذشته که موجب سرایت آتش به منابع طبیعی و محیط زیست و آلودگی هوا می‌شد، امسال قبل از فصل برداشت محصول، کارگروه پیشگیری در این خصوص تشکیل و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی انجام شد که با توجه به مشکلات موجود در شهرستان، بخشی از مصوبات به طور کامل و پیشگیرانه اجرایی نشد و شاهد چند فقره آتش‌ زدن باقیمانده محصولات اراضی کشاورزی بودیم.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری کل خوزستان، وی با انتقاد از عدم استقرار ادارات دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان کرخه، گفت: متاسفانه به‌رغم وسعت این شهرستان و برخورداری از ۲۰ روستا و بیش از ۱۱۰ هزار نفر جمعیت، هنوز این ادارات در کرخه مستقر نشده‌اند و در نتیجه امکاناتی از قبیل گشت‌زنی و خودروهای ویژه برای کنترل حریق در این منطقه ناکافی است اما به طور مثال جهاد کشاورزی با نصب بنرهای پیشگیرانه‌ای اقداماتی در راستای آگاه‌سازی کشاورزان در منطقه انجام داده است.

ملکشاهی ادامه داد: در این مدت دو جلسه دیگر نیز برگزار و پرونده‌هایی نیز تشکیل شد که باتوجه به نبود جرم مشهود و مستندات کافی، موضوع به کارشناسان ارجاع داده شد تا علل و عوامل و کانون شروع آتش‌سوزی‌ها مشخص شود.

وی با اشاره به عدم بازداندگی برخی مجازات‌ها، گفت: در تصویب قوانین نیاز است که به مسائل مربوط به توسعه پایدار، با نگاه جدی‌تر نگریسته شود و برای جرائمی که به محیط زیست و منابع طبیعی صدمه وارد می‌کنند، مجازات‌های متناسب‌تری در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha