• چهارشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402032416085
  • خبرنگار : 71659

بلینکن به چین می‌رود

بلینکن به چین می‌رود

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور شرق آسیا و اقیانوس آرام از سفر قریب الوقوع آنتونی بلینکن به چین با هدف ایجاد یک «کانال ارتباطی باز و پایدار» میان دو کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، «دانیل کریتنبرینک»، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور شرق آسیا و اقیانوس آرام امروز چهارشنبه اعلام کرد که بلینکن قصد دارد برای ایجاد یک «کانال ارتباطی پایدار» و بحث در مورد اختلافات و جلوگیری از بحران بین دو کشور، به پکن برود.

کریتنبرینک افزود: بلینکن در مذاکراتش با مقامات ارشد چین قصد دارد در مورد «ایجاد یک کانال ارتباطی باز» گفت‌وگو کند و شرکت کنندگان می‌توانند در مورد موضوعات مهم و دوری از تصورات اشتباه برای جلوگیری از خطاهای رقابتی بحث کنند تا میان دو طرف درگیری صورت نگیرد.

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور شرق آسیا و اقیانوس آرام تأکید کرد که ایالات متحده و چین قبل از سفر بلینکن به پکن، مشاوره‌های نتیجه‌بخش و مفیدی انجام دادند و دو طرف برای انجام گفت‌وگو ابراز تمایل کردند.

وی افزود: بلینکن همچنین قصد دارد در خصوص روسیه و جنگ اوکراین با چینی‌ها، «تبادل نظرات صریح» انجام دهد.

کریتنبرینک تأکید کرد که دولت آمریکا انتظار ندارد سفر قریب الوقوع بلینکن به چین به نتایج مهم و ملموس بینجامد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۵ ۲۲:۲۸

بلینکن برای خر کردن به آسیا سفر می‌کند.

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۶ ۰۸:۱۰

سلام ظاهرا آمریکایی ها یا به خود آمده اند ومی بینند که بساط گسترش آمریکا درکل جهان دیگر تحت عنوانهای دمکراسی وانواع فریب کار ها نمی تواند تداوم داشته باشد وباید حق وحقوقی را که خاص سازمان ملل هست را به خود سازمان ملل واگذار کنند واز ادعای ما ریس دنیا هستیم دست بردارند واگذارند سازمان ملل یعنی همه کشورها ریس همه دنیا تحت راهبردهای سازمان ملل متحد باشد،، ویا این که دنبال یانکی بازی وفریب چینی ها با توسل به سیاست های خبثانه ای که تا کنون روی کشورهای دنیا داشته تند هستند ومی خواهند خط ارتباطی برای بازی‌های فریب کارانه خودشان درست کنند، چون بساط سیاست های امریکا با همین بازی های روانی بوده است وفریب داده اند اکثر کشورهایی را که از استراتژی اصلی آنها که جکومت بر کل جهان هست بی خبر بوده اند ،بیایید امیدوار باشیم که آمریکا متوجه اشتباه فکری خود شده باشند،وسعی در خاموش کردن اختلافات ودشمن هایی که بین کشورها ایجاد کرده است دارد امید است که چنین باشد ودنیای در سوی آرامش وصبح واقع شود