• چهارشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۳:۱۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402032416130
  • خبرنگار : 50039

معاون استاندار گلستان عنوان کرد:

لزوم بالا بردن هزینه جرم قاچاقچیان/ فرهنگ‌سازی حلقه مفقوده مبارزه با قاچاق

لزوم بالا بردن هزینه جرم قاچاقچیان/ فرهنگ‌سازی حلقه مفقوده مبارزه با قاچاق

ایسنا/گلستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با تاکید بر لزوم افزایش آگاهی نسبت به قاچاق در جامعه، گفت: در مبارزه با پدیده قاچاق آنچه تأثیرگذار بوده بالا بردن هزینه جرم است.

سیدعلی مهاجر شامگاه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۲ در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان اظهار کرد: قطعاً اینگونه کمیسیون ها می‌تواند در تحقق شعار سال و فرمان مقام معظم رهبری در خصوص «مهار تورم و رشد تولید» نقش داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید با پدیده قاچاق به شکل جدی برخورد شده و با بالا رفتن هزینه جرم برای قاچاقچیان به تولیدکنندگان انگیزه برای افزایش تولید ایجاد شود، ادامه داد: در خصوص مبارزه با انواع قاچاق نیز باید طبقه بندی را در دستور کار قرار دهیم که چه نوع برخوردی می‌تواند تأثیرگذار باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان فرهنگ‌سازی را یکی از راهکارهای مهم برخورد با پدیده‌های نامتعارف جامعه از جمله مبارزه با قاچاق دانست و افزود: مهمترین وظیفه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید بر فرهنگ‌سازی متمرکز شود، هرچند که ظرفیت علاقه‌مندان، سمن‌ها و گروه‌های مردم نهاد حامی محیط زیست می‌توانند در این زمینه بسیار کارساز باشند.

مهاجر با تأکید بر اینکه در کنار استفاده از ظرفیت گروه‌های مردم نهاد نباید از ظرفیت رسانه‌ها غافل شد، خاطرنشان کرد: کارشناسان باید آسیب‌های ناشی از قاچاق را در کلیه زمینه‌ها در جامعه تبیین کنند.

وی مردمی کردن کارها را از دیگر راهکارهای تسهیل در امور فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: هر کجا کارها به آحاد مختلف مردم جامعه سپرده شده است نتایج خوب خود کنترلی را شاهد بوده‌ایم.

لزوم بالا بردن هزینه جرم قاچاقچیان/ فرهنگ‌سازی حلقه مفقوده مبارزه با قاچاق

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان با اشاره به اینکه دستگاه‌های مربوطه باید در کشف و برخورد با پدیده قاچاق و عوامل آنها با هم‌افزایی احساس مسئولیت کامل داشته باشند، اضافه کرد: قطعاً باید در تشکیل پرونده‌های جرم برای هنجارشکنان، قانون‌شکنان، خلافکاران و قاچاقچیان بین خرید و فروش کنندگان کل و جز و افرادی که یک‌بار اقدام به قاچاق می‌کنند، تفاوت باشد و احکام مرتبط با میزان جرم آنها صادر شود.

وی بر لزوم بالا بردن هزینه جرم برای قاچاقچیان تأکید و تصریح کرد: افرادی که سست ایمان هستم راه‌های ناثواب را برای درآمد و کسب‌روزی خود انتخاب می‌کنند.

مهاجر دلسوزی و گفتمان با اخلاص را از ویژگی‌های مدیران انقلابی دانست و یادآور شد: نباید با رفتارهای پوپولیستی کشور را از مسیر اصلی منحرف کرد و طوری رفتار کرد که ضمن فاصله گرفتن از مسئولیت‌های اصلی بر خلاف فرامین مقام معظم رهبری که ایمان و امیدآفرینی است، عمل کنیم.

وی حل مشکلات مردم را در این شرایط سخت از مهمترین اقدامات پیش‌روی مسئولان عنوان کرد و گفت: مردم از نوع رفتار و تخریب‌هایی که در بعضی صحبت‌های مسئولان بیان می‌شود ناراحت هستند زیرا آنها امید مردم را کم می‌کنند.

این مقام مسئول منابع درآمدی استان را بسیار محدود دانست و افزود: باز شدن گره پتروشیمی، بهره‌مندی از پتانسیل‌های گردشگری از قبیل پارک جنگلی النگدره، احیای خلیج گرگان، فعال کردن منطقه آزاد اینچه‌برون و دیگر پروژه‌ها برای استان بسیار مهم است و می‌تواند برای مردم استان امیدآفرین باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha