• پنجشنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402032516304
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک مسئول:

روند بازسازی سیل الموت درحال انجام است

روند بازسازی سیل الموت درحال انجام است
عکس: آرشیو

ایسنا/قزوین بخشدار الموت غربی گفت: با هماهنگی صورت گرفته، ماشین‌آلات بنیاد مسکن، راهداری، حمل ونقل جاده‌ای، صمت، بسیج سازندگی و بخش خصوصی از روز ۱۸ خرداد با مشارکت و همکاری اهالی درحال انجام عملیات برای رفع مشکلات است.

علی زرآبادی‌پور با اشاره به روند بازسازی خسارات ناشی از سیل ۱۷ خرداد الموت غربی، اظهار کرد: پس از اعلام بروز سیل در روستاهای بخش الموت غربی با توجه به عدم امکان تردد خودرو، بلافاصله نیروهای امدادی پیاده به روستاهای آسیب دیده اعزام شدند.

وی افزود: با اطلاع‌رسانی گسترده در سطح بخش و هوشیاری دهیاران و شوراهای روستاها در این حادثه خسارت و تلفات انسانی نداشتیم اما در حوزه مالی تعدادی محدودی از منازل  مسکونی، تأسیسات آب شرب، خودرو، مزارع و باغات کشاورزی خسارت دیدند و مسیرهای منتهی به برخی روستاها مسدود شدند.

بخشدار الموت بیان کرد: بیشترین خسارت از سیل به ترتیب به روستاهای روح آباد، دهدوشاب، پرود، قسطین‌ناحیه، فشک، تلاتر، پرچکوه و آکوجان وارد شده است؛ با توجه به ارزیابی صورت گرفته بخش قابل توجهی از این خسارات به عدم رعایت حریم بستر رودخانه و کشت در این مناطق مربوط می‌شود.

وی یادآور شد: بعد از ارزیابی اولیه خسارات، بلافاصله صبح روز ۱۸ خرداد ماه، ماشین آلات سنگین راهسازی به منطقه اعزام شدند و تا ظهر روز هجدهم کلیه مسیرهای مسدود شده بازگشایی و تردد به حالت عادی برقرار شد.

این مسئول با اشاره به خسارت وارد شده در حوزه مسکن روستایی، خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی یک منزل در روستای روح آباد؛ ۲ مورد جداره نم‌گرفتگی در روستای فشک، آسیب دیدن ۲ خانه در روستای قسطین ناحیه به دلیل فرسودگی بیش از حد و خسارت دیدن دیوار محوطه یک باب خانه در روستای دهدوشاب از خسارت‌های این بخش بود که هم اکنون اقدامات پاکسازی و ایمن‌سازی اولیه توسط بنیاد مسکن انجام  شده است؛ برنامه‌های تعمیری و احداثی در این حوزه نیز در حال انجام است و به سرعت انجام می‌گیرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی فرمانداری قزوین، وی با اشاره به آسیب‌های حوزه آب شرب، گفت:  آب شرب ۲ روستای قسطین ناحیه و روح آباد که تحت پوشش آبفا نبودند، به علت تخریب تأسیسات آبرسانی قطع شده بود که با آبرسانی سیار و تهیه، حمل و اجرای تجهیزات لازم، شبکه آب ترمیم و آب روستاها وصل شد.

بخشدار الموت با اشاره به خسارت سیل در بخش جهاد کشاورزی، تصریح کرد: لوله‌های مورد نیاز نیز در این بخش تأمین و تحویل شده است؛ با هماهنگی صورت گرفته، ماشین‌آلات بنیاد مسکن، راهداری، حمل ونقل جاده‌ای، صنعت، معدن وتجارت، بسیج سازندگی و بخش خصوصی از روز هجدهم خرداد ماه با مشارکت و همکاری اهالی درحال انجام عملیات برای رفع مشکلات است و امیدواریم ظرف چند روز آتی، شاهد رفع کامل خرابی‌ها در حوزه کشاورزی باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha