• شنبه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۶:۴۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402032716977
  • منبع : نمایندگی همدان

اینجا گره‌ها، گره‌گشایی می‌کنند 

اینجا گره‌ها، گره‌گشایی می‌کنند 

ایسنا/همدان در شرایط کنونی و در حالیکه اشتغال یکی از مشکلات جوانان و بانوان محسوب می‌شود، یک شرکت تولید لوازم بهداشتی حمام با خوش‌فکری و پشتکار در طول سال‌ها زمینه فعالیت صدها نفر را فراهم کرده است.

این مجموعه بیش از یک دهه به تولید لیف و کیسه دستباف و لوازم بهداشتی حمام مشغول است و با پشتکار و همت بلند توانسته به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات بهداشتی حمام در کشور تبدیل شود. 

این مجموعه تولیدی صنایع‌دستی در یکی از محلات حاشیه شهر همدان فعالیت می‌کند و برای ۳۵۰ نفر از بانوان شهر به طور مستقیم اشتغال خانگی ایجاد کرده است و حدود ۲۵ نفر نیز در کارگاه فعالیت دارند.

برای آشنایی بیشتر با این مجموعه، فرماندار همدان به همراه رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان و معاون صنایع‌دستی استان از آن بازدید کرده و قول مساعدت و پرداخت تسهیلات برای گسترش این شرکت تولیدی را دادند.

اینجا گره‌ها، گره‌گشایی می‌کنند 

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی‌، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایسنا گفت: ایده‌پردازی‌، کارآفرینی و پیشبرد کار در حوزه اشتغال با حداقل‌ها هم میسر است و نیاز به آورده آنچنانی ندارد و تنها کافیست با نگاه خوب به این حوزه وارد شویم. 

محمدرضا خلجی با اشاره به اینکه مجموعه تولید لوازم بهداشتی حمام برای ۳۵ نفر به طور مستقیم در حاشیه شهر همدان اشتغال ایجاد کرده‌ است، افزود: ایجاد اشتغال و به‌کارگیری بانوان در این منطقه می‌تواند نگاه اقتصادی خانواده‌ها را بلندتر کند و در تقویت مباحث فرهنگی و از بین بردن ناهنجاری‌های اجتماعی کمک‌کننده باشد.

وی بیان کرد: در استان افرادی با برنامه‌های تکراری مراجعه می‌کنند و درخواست تسهیلات بالایی دارند و در نهایت هم نمی‌توانند موفق باشند اما این مجموعه با حداقل‌ها کار را آغاز کرده و برای تعداد زیادی از همشهریان نیز اشتغال ایجاد کرده است. 

کارآفرین عرصه تولید لوازم بهداشتی حمام در همدان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه ۱۲ سال در این حرفه فعالیت می‌کنیم، گفت: در این شرکت انواع و اقسام لیف‌های دستباف و کیسه‌های حمام تولید می‌شود.

اینجا گره‌ها، گره‌گشایی می‌کنند 

حمیدرضا انجام با بیان اینکه بافت لیف‌های دستباف زیرمجموعه هنر قلاب‌بافی است،‌ افزود: به طور غیرمستقیم محدوده جنوب شهر همدان و روستاهای جاده ملایر در منازل مشغول به کار برای این مجموعه هستند. انواع لیف و کیسه حمام ‌با برند شرکت ما در کل کشور پخش می‌شود و به کشورهای خاورمیانه مانند عراق، عمان و افغانستان نیز صادرات داریم. 

این کارآفرین همدانی درباره سختی‌های این کار گفت: ۱۲ سال پیش و در ابتدای کار با چرخ‌های خانگی فعالیت خود را آغاز کردیم اما اکنون در کارگاه‌هایمان چرخ صنعتی داریم و ۳۰ نوع محصول تولید می‌کنیم.

وی اضافه کرد: آن زمان بازاریابی را به صورت شهر به شهر و حضوری انجام می‌دادیم اما حدود پنج سال از طریق سایت و فضای مجازی بازاریابی می‌کنیم، همه تولیدات با طراحی خاص خودمان است و بسته بندی‌های متفاوتی داریم. 

اینجا گره‌ها، گره‌گشایی می‌کنند 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha