• شنبه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۱
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1402032717038
  • خبرنگار : 71451

یک خاطره از دو فرمانده

یک خاطره از دو فرمانده

قبل از جنگ، با هماهنگی شهید علی صیاد شیرازی سه نفر مشخص کردم که دوره اطلاعات‌عملیات ببینند. هنوز تصویری از جنگ نبود. این سه نفر؛ حسن دانایی‌فر، جواد داغری و حمید معینیان بودند. معینیان آدم مسلطی بود. چیدمان اطلاعاتش حرف نداشت. از اخبار، سناریوی خوبی می‌ساخت.

به گزارش ایسنا، دریابان علی شمخانی از در خاطره‌ای با اشاره به نقش شهید صیاد شیرازی در تعلیم اطلاعاتی شهید حسن باقری روایت می‌کند: «آقای محسن رضایی تلفنی حسن باقری را معرفی کرد و گفت: «یکی از بچه‌های ما برای کمک به آنجا می‌آید.» ما تعصبی نداشتیم. هرکسی را پیدا می‌کردیم می‌گفتیم که بیا کار کن. ما باید فضا را گسترش می‌دادیم، چون اعتقاد داشتیم که سپاه جنوب نمی‌تواند به‌تنهایی با جنگ مقابله کند. بنابراین هرکسی می‌آمد جایگاهی به او می‌دادیم. به‌دلیل اینکه حسن را اطلاعات معرفی کرده بود، ما هم او را به اطلاعات فرستادیم. اطلاعات امنیتی و رزمی را تفکیک کردیم. افرادی مثل جواد داغَری، حمید معینیان و... را تحویل حسن باقری دادیم.

قبل از جنگ، با هماهنگی شهید علی صیاد شیرازی سه نفر مشخص کردم که دوره اطلاعات‌عملیات ببینند. هنوز تصویری از جنگ نبود. این سه نفر؛ حسن دانایی‌فر، جواد داغری و حمید معینیان بودند. معینیان آدم مسلطی بود. چیدمان اطلاعاتش حرف نداشت. از اخبار، سناریوی خوبی می‌ساخت. در سپاه خوزستان دو نیروی اطلاعاتی خوب داشتیم. در ترکیب حمید معینیان و [رضا] رضوی، یکی [اطلاعات] رزمی و دیگری امنیتی، رضوی کار عوامل ستون پنجم را دنبال می‌کرد و معینیان کم‌کم آن‌ها را جهت‌گیری رزمی داد.

*قرارگاهی به نام «کربلا»
*
«آقا عزیز» در گلف

حضور عراق در مرز بیشتر شد. انفجارات روبه‌کاهش رفت و اقدامات مستقیم عناصر عراق به‌صورت گشتی‌رزمی در خاک ما افزایش یافت. معینیان هم در محور تهیه گزارش اطلاعات قرار گرفت.هفتم مهر گلف(پایگاه منتظران شهادت) را گرفتیم. فرمانده محورها برای جلسات به گلف می‌آمدند و گزارشی از وضعیت نیروهای‌شان می‌دادند. حسن باقری قدرت نوشتن داشت و گزارش‌ها را می‌نوشت. بعد همه این گزارش‌ها را جمع‌بندی می‌کرد. معینیان آدم خجالتی و کم‌صحبتی بود. او جانشین حسن باقری شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha