• شنبه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402032717182
  • خبرنگار : 50034

افتتاح ۱۴ گلخانه طی هفته جهادکشاورزی در همدان

افتتاح ۱۴ گلخانه طی هفته جهادکشاورزی در همدان

ایسنا/همدان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان از افتتاح ۴۹ پروژه کشاورزی با ۲۷۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: ۱۴ گلخانه به مساحت ۱۳.۴۷ هکتار در هفته جهادکشاورزی در استان همدان افتتاح شد.

رضا بهراملو در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه گلخانه یکی از اولویت‌های اصلی استان در راستای ارتقاء بهره‌وری است، اظهار کرد: طی یک سال گذشته به اندازه ۲۰ سال طرح توسعه و تغییر کاربری داشتیم تا بتوانیم با توسعه گلخانه‌ها کاهش مصرف آب و افزایش تولید را داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه ۱۴ گلخانه استان همدان برای ۷۹ نفر اشتغالزایی مستقیم دارد، اضافه کرد: در مجموع برای ۱۴ گلخانه استان همدان ۵۲۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

بهراملو با اشاره به اینکه ۴۹ پروژه کشاورزی در هفته جهادکشاورزی افتتاح شده است، یادآور شد: این پروژه‌ها برای ۳۵۰ نفر اشتغالزایی به همراه خواهد داشت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: ۲۷ پروژه آب و خاک و سامانه‌های نوین آبیاری، شش پروژه دام و طیور، دو پروژه صنایع تبدیلی و ۱۴ پروژه تولیدات گیاهی در هفته جهادکشاورزی افتتاح شده است.

وی با اشاره به اینکه نهاده‌های دامی با تأخیر وارد استان می‌شد، افزود: با پیگیری‌های انجام شده مشکل دامداران حل شده است. سیاست بر این است تا جایی که امکان دارد واردات کم شود و با جهش تولید در دیم‌زارها به سمت خودکفایی در نهاده‌ها برویم.

بهراملو ادامه داد: در طرح جهش تولید در دیم‌زارها تولید نخود علوفه‌ای صورت می‌گیرد به‌طوریکه در اراضی که یک سال آیش داشتند، محصولات علوفه‌ای کشت می شود تا ضمن تقویت زمین و جلوگیری از خالی ماندن آن، سبز بماند و علوفه مورد نیاز دامداری‌ها تأمین شود.

تولید مرغ در همدان خوب است

وی با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته مقداری کمبود مرغ در استان داشتیم، اظهار کرد: ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن مصرف روزانه استان است که کمبودها از طریق مرغ منجمد مدیریت می‌شد و با وجود نوسانات و کاستی‌هایی که وجود داشت، در استان همدان کمبودی احساس نشد و الان تولید مرغ خوب و مازاد بر نیاز است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن مرغ در استان تولید می‌شود و هیچ کمبودی در تأمین مرغ گرم وجود ندارد، افزود: وضعیت جوجه‌ریزی برای ماه‌های آینده و تولید فعلی مرغ خوب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha