• شنبه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402032717184
  • منبع : نمایندگی سمنان

با بهره گیری از روش های نوین صورت گرفت

طراحی و ساخت دستگاه تصفیه فاضلاب توسط مبتکران دانشگاه سمنان

طراحی و ساخت دستگاه تصفیه فاضلاب توسط مبتکران دانشگاه سمنان

ایسنا/سمنان دستگاه ابداعی تصفیه خانه فاضلاب که توسط شرکت فناور سورن سازه سنگسر در شرکت تولیدی و بازرگانی آسیا لنت، از واحدهای دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، طراحی و ساخته شده در آیینی با حضور مسوولان استانی به بهره برداری رسید.

دکتر محمدرضا عمادی مدیر عامل شرکت فناور سورن سازه سنگسر ۲۷ خردادماه در حاشیه رونمایی از این دستگاه با اعلام این خبر اظهار کرد: دستگاه تصفیه فاضلاب با استفاده از فناوری MBBR ساخته شده است که قابلیت حذف چربی و حذف سیستم متعارف گندزدایی را دارد.

وی با اشاره به ظرفیت بازچرخانی پساب در این دستگاه ابداعی تصریح کرد: این دستگاه در گام اول در هر شبانه روز دارای ظرفیتی ۴۰ مترمکعبی است.
وی با بیان اینکه قابلیت کنترل سرعت فرآیند و تصفیه با توجه به حجم ورودی فاضلاب و قیمت بسیار پایین نسبت به نمونه های مشابه، از دیگر ویژگی‌های دستگاه ساخته شده است افزود: با استفاده از این دستگاه، فاضلاب ورودی پس از طی چند مرحله، تصفیه و قابل بهره برداری مجدد است.

طراحی و ساخت دستگاه تصفیه فاضلاب با بهره گیری از روش های نوین توسط مبتکران دانشگاه سمنان

مدیرعامل شرکت فناور سورن سازه سنگسر تصریح کرد: این سیستم به‌صورت مجزا یا ترکیبی با روش‌های دیگر قابل نصب در مراکز صنعتی، بیمارستان‌ها، ادارات و مجتمع‌های مسکونی است و با توجه به مشکل کم آبی استان، کمک شایانی به صرفه‌جویی در مصرف آب دارد.

مهندس داود معروفی، معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان نیز در همین ارتباط خاطر نشان کرد: شرکت سورن سازه سنگسر از شرکت‌های فناور مستقر در مرکز نوآوری مهدیشهر است که در زمینه «طراحی، ساخت و توسعه پکیج ها و تصفیه فاضلاب پایا مبتنی بر شرایط اقلیمی» فعالیت دارد.

به گفته معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان: این شرکت با هدف بازچرخانی پساب و به صورت سفارشی اقدام به طراحی، ساخت و اجرای پکیج تصفیه فاضلاب برای شرکت تولیدی و بازرگانی آسیا لنت کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha