• شنبه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402032717228
  • خبرنگار : 50187

در شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان مطرح شد

از تامین آب درختان هفت باغ کرمان تا لزوم همکاری مردم در صدور اسناد کاداستر کشاورزی

از تامین آب درختان هفت باغ کرمان تا لزوم همکاری مردم در صدور اسناد کاداستر کشاورزی

ایسنا/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه تامین آب مناسب فضای سبز محور هفت باغ به عنوان یک سرمایه ملی از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: کارگروهی به منظور تدوین راهکارهای مناسب جهت تامین آب ۷۰ هزار اصله درخت در این محور تعیین شود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز ۲۷ خرداد ماه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان اظهار کرد: تمامی املاک اراضی ملی در استان کرمان حدنگاری و اسناد کاداستری آنها صادر شده است.

وی افزود: از قریب ۱۷ میلیون هکتار اراضی ملی که در استان کرمان وجود دارد، حدود ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار سنددار شده و یک درصد باقی مانده که دنبال هستیم یک درصد باقی مانده نیز در سریعترین زمان ممکن سند دار شود و همزمان با سراسر کشور، بتوانیم جشن پایان صدور اسناد حدنگاری اراضی ملی را برگزار کنیم.

حمیدی با اشاره به اینکه در حوزه صدور اسناد حدنگاری اراضی کشاورزی مشکلاتی در استان کرمان وجود دارد، افزود: از حدود ۶۰۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان کرمان، حدود ۲۳ درصد دارای اسناد حدنگاری هستند و مابقی آن در دست پیگیری است و در این جلسات دنبال هستیم که هماهنگی لازم بین دستگاه های متولی را ایجاد کنیم تا با سرعت بیشتری اسناد اراضی کشاورزی به صورت کاداستری صادر شود و در این زمینه نیاز به همراهی ویژه مردم داریم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه تامین آب مناسب فضای سبز هفت باغ به عنوان یک سرمایه ملی از اهمیت خاصی برخوردار است، تصریح کرد: کارگروهی به منظور تدوین راهکارهای مناسب جهت تامین آب ۷۰ هزار اصله درخت در این محور تعیین شود و این کارگروه با حضور سازمان‌های مربوطه بر مبنای کار کارشناسی، نیاز یا عدم نیاز هفت باغ به منابع آبی جدید برای آبیاری درختان را بررسی کند و این اقدام باید در تکمیل مصوبات قبلی انجام شود.

به گزارش ایسنا، دادستان کرمان نیز در این جلسه گفت: در زمینه حفظ حقوق بیت‌المال باید موضوع پیشگیری را مد نظر داشته باشیم زیرا بارها مشاهده شده که اتفاقاتی رخ می‌دهد و سپس برای حل آنها اقدام می‌کنیم که برخی اوقات رفع آنها بسیار دشوار است.

مهدی بخشی افزود: اگر در قالب کارگروه های قانونی تعیین شده نسبت به پیشگیری از تصرف اراضی و حفاظت از اموال غیرمنقول دولتی اقدام کنیم، دردسرهای مدیران در آینده کمتر خواهد بود و نیازی به ورود دستگاه‌های نظارتی نیز نخواهد بود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های عضو شورای حفظ حقوق بیت المال مکلف هستند که مصوبات این شورا را اجرا کنند و چنانچه در این خصوص به علت عدم اجرا و ترک فعل حقی از بیت المال تضییع شود، این امر قابل پیگیری است و دادستانی قطعا به این موضوع ورود خواهد کرد.

همچنین در این جلسه سیدمهدی قویدل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به دستور رئیس کل دادگستری استان به منظور تشکیل کارگروه ویژه حدنگاری و پیگیری امورات این حوزه گفت: رفع مشکلات و موانع اجرای طرح کاداستر در اکثر شهرستان‌های شمال و جنوب استان رقم خورده و این اقدام در دست پیگیری قرار دارد.

وی افزود: مجموع اراضی ملی در استان کرمان ۱۷ میلیون و ۵۲ هزار هکتار است که از این میزان اسناد مالکیت بیش از ۱۶ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۶۶۷ هکتار صادر شده است.

قویدل تصریح کرد: پنجره واحد زمین نیز باید در آینده نزدیک عملیاتی و قطعی شود تا اهداف آن در استان کرمان محقق شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha