• شنبه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402032717659
  • منبع : سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور با رهبر مجمع علماء شیعه هند دیدار کرد

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور با رهبر مجمع علماء شیعه هند دیدار کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با حجت‌الاسلام «سیدکلب جواد نقوی» رییس شورای علما و امام جمعه لکهنو و رییس انجمن اساتید دانشگاه و سردبیر روزنامه صحافات کشور هندوستان دیدار و گفتگو کرد .

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این دیدار که امروز بعد از ظهر امروز، بیست و هفتم خرداد ماه انجام شد، حجت‌الاسلام ایمانی پور، ضمن خوش آمدگویی به معرفی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پرداخت و افزود؛ اولین رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مرحوم آیت‌الله تسخیری بود و ما هم مسیر ایشان را ادامه می‌دهیم.

در ادامه، حجت‌الاسلام کلب جواد نقوی به تشریح وضعیت شیعیان در هند پرداخت و گفت شیعیان در هند اقلیت در اقلیت هستند اما آنها نسبت به دیگران درگیری‌های کمتری دارند.

وی اظهار کرد:قبلاً تبادل دانشگاهی میان ما و ایران بوده است، اما در حال حاضر این ارتباط دانشگاهی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام کلب جواد نقوی با اشاره به مهم بودن توانمندسازی جوانان مسلمان هندی بیان کرد: ایجاد مراکز رشد و نوآوری برای جوانان می‌تواند در توانمندسازی جوانان بسیار موثر باشد.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور نیز بیان کرد: اگر زمینه‌ای فراهم شود و رفت و آمدهای بیشتری میان مسئولین ما صورت پذیرد این امکان وجود دارد تا در جهت تنش‌زدایی اقداماتی صورت گیرد.

وی ادامه داد، در حال حاضر بیشترین خدمتی که می‌شود برای شیعیان انجام داد توانمندسازی علمی آنها است.

وی اعلام آمادگی کرد که ما می‌توانیم در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت‌افزایی برای جوانان مسلمان هندی اقدام کنیم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مطرح کرد؛ زبان فارسی نیز از دیگر زمینه‌هایی است که می‌توانیم در آن فعالیت کنیم و این آمادگی وجود دارد تا نسبت به اعزام استاد زبان فارسی اقدام کنیم.

وی افزود شما به عنوان شخصیتی که هم دولت و هم جامعه شیعیان اورا قبول دارند، می‌توانید نقش موثری را در جهت بهبود وضعیت شیعیان ایفا کنید.از سوی دیگر، دولت آیت‌الله رئیسی اهتمام ویژه به توسعه روابط با کشورهای همسایه و نزدیک دارد.
در پایان، میان اعضای جلسه در خصوص وضعیت شیعیان و تعاملات آنها بر پایه هم زیستی مسالمت‌آمیز در آینده هند گفتگو و تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha