• یکشنبه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۰:۳۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402032817749
  • خبرنگار : 50039

معاون جمعیت هلال‌احمر گلستان خبر داد:

پوشش امدادی ۴۸ حادثه گلستان در یک هفته/ حوادث جاده‌ای در صدر

پوشش امدادی ۴۸ حادثه گلستان در یک هفته/ حوادث جاده‌ای در صدر

ایسنا/گلستان معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر گلستان از امدادرسانی نیروهای این جمعیت به حادثه دیده‌گان ۴۸ حادثه استان ظرف یک هفته گذشته خبر داد و گفت: در این مأموریت‌ها ۱۲۱ نفر نیروی ماهر به‌کار گرفته شدند.

رضا حاجیلری شامگاه شنبه ۲۷ خردادماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات حوادث پوشش داده شده توسط جمعیت هلال احمر استان گلستان از تاریخ ۲۰ تا ۲۷ خرداد ماه پرداخت و اظهار کرد: نیروهای جمعیت هلال‌احمر استان در این مدت به ۴۸ حادثه امدادرسانی کردند.

وی با بیان اینکه حوادث مذکور شامل ۳۹ مورد جاده‌ای، پنج مورد کوهستان، ۲ مورد شهری، یک مورد دریایی و ساحلی و یک مورد خدمات حضوری است، ادامه داد: تعداد نیروهای عملیاتی به‌کار گرفته شده در این مأموریت‌ها ۱۲۱ نفر نیروی ماهر، زبده و دوره دیده هستند.

معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر گلستان با تأکید بر اینکه نیروهای مذکور در قالب ۵۶ تیم به این مأموریت‌ها اعزام شدند، خاطرنشان کرد: ۵۷ دستگاه انواع خودرو «شامل ۴۵ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه خودروی نجات و ۲ دستگاه خودروی کمک‌دار» در این مأموریت‌ها به‌کار گرفته شدند.

وی تعداد حادثه دیده‌گان این حوادث را ۱۳۵ نفر برشمرد و افزود: از این تعداد حادثه دیده ۹۷ نفر مصدوم شدند که ۴۷ نفر از طریق نیروهای جمعیت هلال‌احمر به مراکز درمانی استان منتقل شدند.

حاجیلری با اشاره به اینکه نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر شهرستان‌های مینودشت، گرگان و علی‌آبادکتول بیشترین امدادرسانی را داشتند، تصریح کرد: شهرستان مینودشت با ۱۳ حادثه، گرگان با ۸ حادثه و علی‌آبادکتول با ۷ حادثه به ترتیب بیشترین امدادرسانی را داشتند.

وی امدادرسانی به حادثه دیده‌گان، مصدومان و قربانیان در مواقع بروز بحران‌هایی نظیر سیل، زلزله، طوفان، تصادف و سایر رویدادها را از مسئولیت‌های جمعیت هلال‌احمر دانست و اضافه کرد: جمعیت هلال‌احمر استان گلستان با استفاده از ظرفیت نیروهای آموزش دیده، زبده و ماهر و ماشین‌آلات موجود در همه رویدادها نقش تأثیرگذاری دارد و شبانه‌روز در حال ارائه خدمات است.

گفتنی است، تلاش برای تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسان‌ها و کوشش در جهت برقراری دوستی و تفاهم متقابل و صلح پایدار میان ملت‌ها و همچنین حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون در نظر گرفتن هیچ گونه تبعیض میان آنها از مهمترین وظایف جمعیت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha