• یکشنبه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402032817887
  • خبرنگار : 50622

رئیس اتحادیه چینی، بلور و لوستر کرج:

ایران نیازی به واردات لوستر ندارد

ایران نیازی به واردات لوستر ندارد

ایسنا/البرز رئیس اتحادیه چینی، بلور و لوستر کرج گفت: در حال حاضر کل نیاز کشور به لوستر توسط صنعتگران داخلی تأمین می‌شود.

غلامرضا حسینی راد در گفت گو با ایسنا، در خصوص توان داخلی در بخش چینی، بلور و لوستر گفت: در حال حاضر صد درصد نیازمندی کشور در این بخش از توان و تولید داخلی تامین می‌شود و در صنعت بلور، چینی و لوستر نیازی به واردات که نداریم به کشورهای دیگر هم صادر می‌کنیم.

حسینی راد افزود: زیباترین لوسترهای موجود در بهترین گالری‌ها و فضاها تولید داخل هستند. اگر می‌خواهیم در بخش صنعت و تجارت اتفاق‌های زیبایی بیفتد باید اجازه دهیم در کنار ارائه طرح‌ها، تجارت با صنعت عجین باشد و هر جایی که سرمایه گذاری خصوصی سالم با حاکمیت دولتی و حمایتی باشد آن تولید و صنعت و مجموعه موفق خواهد بود.

وی در ادامه به وضعیت اتحادیه اشاره و با انتقاد از محدودیت دو دوره‌ای برای عضویت در هیئت مدیره اتحادیه‌ها، گفت: باتوجه به اینکه اتحادیه‌ها در بخش خصوصی فعالیت دارند و با عنایت به قانون اساسی که فقط برای ریاست محترم جمهوری محدودیت دو دوره‌ای گذاشته است، به نظر می رسد این محدودیت می تواند نقض صریح قانون باشد. این امر که فقط دو دوره می توان در اتحادیه خدمت کرد، انگیزه رشد را از مجموعه صنفی کشور سلب می کند. این هشداری است که در خصوص بی توجهی به خواسته ها باید به آن توجه کرد.

وی ادامه داد :در خصوص اتحادیه ها موضوع چالش هاست نه مشکل ها. چرا که معتقدم مشکل قابل حل نیست اما چالش ها را می توان برطرف کرد. بخش اعظم این چالش‌ها برمی گردد به ساختار و زیرساختارهای قانونی که در طول چند سال گذشته بخشی از آن اصلاح شده و بخش دیگر نیاز دارد با کارشناسی دقیق اصلاح گردد. به نظر می آید اگر قانون مرتب تر و منظم تر باشد در سطوح اجتماعی و اقتصادی مردم کمتر دچار مشکل خواهند شد. ضمن اینکه با وجود تدوین هر قانونی باز مشکلاتی خواهد بود.

حسینی راد ادامه داد: در بخش اتحادیه ها متاسفانه با توجه به نگاه عمومی دولت به آن معتقدم نگرشی برای تقویت آنها وجود ندارد و هر روز اتفاقی که می‌افتد این است که کمترین رنگ و نقش را در بخش اصناف داشته باشند. این موضوع در دراز مدت باعث چالش بسیار بزرگی برای مجموعه اقتصاد کشور خواهد شد.

رئیس اتحادیه چینی، بلور و لوستر کرج ادامه داد: در خصوص اتحادیه ها ما باید یاد بگیریم به خواسته ها توجه کنیم مثال عینی لزوم توجه به خواسته های کودکانمان است که اگر در دوران طفولیت به خواسته های آنها توجه نشود با عقده ها و کینه هایشان می توانند ویرانگر باشند در جامعه هم هر نقطه ای از جامعه یک کودک است هر گروه،ngo ویا هر ساختار اقتصادی و اجتماعی برای سطح کلان و نظام دولتمند یک فرزند محسوب می‌شود که لازم است به خواسته ها و نیازهای آنها توجه شود.

حسینی راد تصریح کرد: البته ناسپاس نباشیم چرا که دولت فعلی در حال انجام اقدامات خوبی است ضمن اینکه هر  اقدامی درگیر چارچوب است و بخش اعظمی از آن به قانون ها و مجوزها برمی گردد.

وی در خصوص طرح های کمک کننده در بخش های مالیاتی افزود: یکی از کارهای موثر دولت که شامل تمام اصناف است موضوع تبصره  ماده  ۱۰۰ است که در قانون مالیاتی راهی را ایجاد کرد که مودیان مالیاتی راحت‌تر و با دلهره کمتر مالیاتشان را بپردازند.این اقدام خوبی بود که طی دو سال اخیر افتاد.

حسینی راد در خصوص لزوم کسب دانش و آگاهی از قوانین نظام صنفی اظهار داشت :اطلاعات نظام صنفی پایین است و افرادی که به واسطه داشتن پروانه کسب وارد نظام صنفی می شوند کمترین اطلاعات را از قوانین نظام صنفی دارند. از طرفی در بحث صدور جواز کسب برای ورود به مشاغل آموزش هایی که گذاشته در مدت زمان محدود باید یک مبحث ۹۰۰ صفحه ای را یاد گرفته و به فاصله کمی هم آزمون داده به شغل ورود کند. این سیستم که شما برای تصدی یک شغل با صرف هزینه‌ای باید قبل از آن در مدت کوتاهی آموزش ببینید و آزمونی بدهید که راستی آزمایی قبولی هم ممکن است سوال برانگیز باشد در بحث اتحادیه ها و اصناف و کسبه نیاز به بررسی و پاسخگویی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha