• یکشنبه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402032817946
  • خبرنگار : 71368

مدیر عامل موسسه همشهری خبر داد

راه اندازی مدرسه همشهری/استفاده از کاغذ سنگی در روزنامه همشهری

راه اندازی مدرسه همشهری/استفاده از کاغذ سنگی در روزنامه همشهری

مدیر عامل موسسه همشهری از راه اندازی مدرسه همشهری خبر داد و اعلام کرد که در راستای رفع معضل کاغذ، استفاده از کاغذ سنگی را در دستور کار قرار دادند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز محسن مهدیان مدیرمسئول موسسه همشهری با حضور در صحن علنی شورای شهر در خصوص وضعیت این موسسه توضیحاتی ارائه کرد و با تأکید بر اینکه در سال ۱۴۰۰ موسسه همشهری ۲۱۰ میلیارد تومان زیان انباشته داشت و پرداخت حقوق به گونه‌ای به تأخیر افتاده بود و گاهی در چند قسط پرداخت می‌شد، گفت: مجلات خوشنام همشهری به پیمانکار واگذار شده بودند و از آنجایی که پیمانکار اهلیت لازم را نداشت به برند همشهری صدمه وارد شد، تعداد صفحات روزنامه نیز به ۲۴ صفحه کاهش یافت.

وی با بیان اینکه افت تیراژ منجر شده بود که مدیران به سمت اورهال چاپخانه نروند، ادامه داد: من موقعی که به همشهری آمدم به شهردار تهران اعلام کردم که یا شهرداری پرداخت حقوق کارکنان همشهری را بر عهده گیرد و یا اینکه به کسب و کار همشهری کمک کند. چرا که همشهری فقط یک روزنامه نیست بلکه یک هلدینگ رسانه‌ای است و باید کسب و کار آن ارتقاء پیدا کند که شهردار تهران نیز دلسوزانه از این موضوع حمایت کرد. در حالیکه شهردار سابق توجه خاصی به روزنامه نداشت و آخرین نفری بود که روزنامه را مطالعه می‌کرد و با تأیید او روزنامه منتشر می‌شد که این بی سابقه بود؛ اما با این وجود حمایتی از سوی شهردار سابق از موسسه همشهری صورت نمی‌گرفت.

مهدیان با بیان اینکه طرح «پارک چاپ» را با بخش خصوصی پیش بردیم و خوشبختانه این پارک راه اندازی شد، گفت: به دنبال پلتفرم چاپ هستیم. یعنی ما به سمتی رفتیم که حوزه‌های تبلیغاتی را توسعه دهیم و همچنین سایر شرکت‌های تبلیغاتی نیز در حال فعالیت هستند تا بتوانیم یک تحریریه تجاری راه اندازی کرده و تولید محتوای اقتصادی داشته باشیم.

وی با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی درآمد موسسه همشهری در سال ۱۴۰۱، افزود: هزینه‌های همشهری بسیار عجیب و غریب است. به گونه‌ای که با پول کاغذ همشهری می‌توان یک رسانه را مدیریت کرد؛ اما ما در این دوره تعدیل نیرو نداشتیم و در مواردی یا افراد بازنشسته شده و یا جابجا شدند. در حالیکه در دوره قبلی نیروهای ما وقتی به موسسه مراجعه می‌کردند، می‌دیدند که اخراج شدند.

مدیر عامل موسسه همشهری با بیان اینکه ما می‌خواهیم ۱۸ برند روزنامه همشهری را فعال کنیم. چرا که در این مدت بخش زیادی از آنها غیر فعال شده بود، گفت: به وزارت ارشاد اعلام کردیم که می‌خواهیم این برندها را فعال کنیم و تا کنون ۱۰ برند فعال شده است.

مهدیان با اشاره به افزایش ۲۰۰ درصدی درآمد تبلیغات این موسسه ادامه داد: روزهای جمعه نیز روزنامه منتشر می‌شود که این مسئله بسیار مورد توجه قرار گرفته و امیدواریم بتوانیم در سایر تعطیلات نیز روزنامه را فعال کنیم.

وی درباره برنامه‌های آتی این موسسه با اشاره به اینکه یک سال و نیم است که در راستای توجیه اقتصادی استفاده از کاغذ  سنگی را در دستور کار قرار دادیم، گفت: با توجه به اینکه معضل اصلی رسانه‌های مکتوب کمبود کاغذ است طرح استفاده از کاغذ سنگی که دوستدار محیط زیست است و کمترین میزان مصرف آب را نیز دارد، در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر عامل موسسه همشهری همچنین از راه اندازی تلویزیون اینترنتی موسسه همشهری خبر داد و ادامه داد: تلاش ما این است که موسسه همشهری در حوزه دیجیتال نقش حرفه‌ای تری داشته باشد. چرا که اساسا رسانه عصر جدید و پلتفرم‌ها نیروی رسانه‌ای خوبی دارند.

وی بیان کرد: ما در حال راه اندازی مدرسه همشهری هستیم تا خبرنگار عصر پلتفرم و جهاد تبیین را آموزش دهیم تا هم از لحاظ بینش، دانش و مهارت جایگاه بالایی داشته باشد.

مهدیان همچنین از راه اندازی کیوسک‌های موسسه همشهری خبر داد و گفت: کیوسک‌های موجود اکثرا دیگر محل توزیع مجله و کتاب نیستند؛ بلکه کسب و کار دیگری را دنبال می‌کنند و دلیل این اتفاق قیمت رسانه است. چرا که روزنامه ۵۰۰۰ تومان قیمت دارد که تولید کننده، توزیع کننده و فروشنده از آن سود می‌برند و در گذشته فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها هم روزنامه توزیع می‌کردند اما امروز اگر کیوسک‌دار روزنامه نفروشد و کاغذ آن را بفروشد بیشتر نفع خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به توزیع روزنامه رایگان در مترو گفت: این طرح کاملا اقتصادی است و با ۱۰۰ هزار نسخه این طرح آغاز خواهد شد و در نظر داریم روزنامه دیواری را نیز احیاء کنیم تا بتوانیم از این فضا برای انتقال پیام‌ها استفاده کنیم.

به گفته مدیر عامل موسسه همشهری، اگر می‌خواهیم به اهدافمان برسیم باید اطلاع رسانی کرده و با مردم مشارکت داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha