• یکشنبه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402032818321
  • خبرنگار : 50233

تحول در مجوزها با بسته تحولی بهار خدمت/ صدور نشان حلال برای ۲۰ واحد سمنان

تحول در مجوزها با بسته تحولی بهار خدمت/ صدور نشان حلال برای ۲۰ واحد سمنان

ایسنا/سمنان سرپرست استاندارد استان سمنان از تحول در صدور مجوزهای استاندارد با اجرایی شدن بسته تحولی بهار خدمت در دولت مردم خبر داد.

مجید حیدریان، ۲۸ خردادماه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های استان اظهار کرد: اجرایی شدن این بسته تحولی با نگاه تحولی و بازنگری در برخی رویکردها با هدف کمک به رشد تولید در کشور و استان صورت می گیرد.

وی کمک به بخش خصوصی با هدف تحقق رشد تولید را هدفگذاری سازمان استاندارد در سال جاری برشمرد و افزود: این بسته تحولی قرار است که فعلا به مدت یک سال اجرایی شود.

سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان با بیان اینکه به موازات اجرای این طرح، نظارت های سازمان استاندارد به قوت خود باقی است، ادامه داد: علی رغم برخی ایجاد تسهیل در فرآیندها، با اجرای بسته تحولی بهار خدمت، به هیچ عنوان از حقوق سازمان و مردم غفلت نخواهد شد.

حیدریان، کوتاه تر کردن فرآیندها و کاهش بروکراسی اداری و تسریع در صدور مجوزها را از اهداف این بسته تحولی ارزیابی و تصریح کرد: تدوین این بسته تحولی به گونه ای صورت گرفته که به موازات تسریع در فرآینده ها با هدف تسهیل در تولید و صادرات، همزمان مطالبات مردمی و کیفیت کالاهای تولید داخل نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی از این بسته تحولی به عنوان یک بسته جامع نام برد و گفت: بسته تحولی بهار خدمت در دولت مردم تقریبا همه فعالیت های سازمان استاندارد و از جمله حوزه های آسانسور، خودرو، موتورسیکلت و قطعات خودرو، نشان حلال، لوازم خانگی، صادرات تولیدات داخل و... را دربرمی گیرد.

سرپرست استاندارد استان سمنان با بیان اینکه در گذشته گاه اخذ مجوزها و یا به طور مثال گاهی انجام یک آزمون عملکردی ۲ تا ۴ ماه زمان می برد افزود: در این بسته تحولی، شرایط به گونه ای برنامه ریزی شده که فرآیند کار متوقف نشده و واحدها برای یک آزمون سه-چهار ماه معطل نشوند. ضمن اینکه همزمان به مسائل کیفی نیز توجه شده است.

این مدیر مسوول با اشاره به نقش مهم این  بسته حمایتی در کمک به رشد تولید کیفی و حمایت از صادرکنندگان و واردکنندگان اظهار کرد: در این بسته تحولی تسهیل و تسریع در ارزیابی انطباق کالا و خدمات ،تسریع در بازرسی و نمونه برداری، ارسال نمونه و آنالیزها در آزمایشگاه ها، کاهش بروکراسی اداری و تسریع در صدور مجوزها و...مورد توجه جدی تر قرار گرفته است.

وی از توجه ویژه تر به صدور نشان حلال با هدف افزایش صادرات در این بخش در قالب این طرح تحولی خبر داد و اظهار کرد: بحث حلیت در موادغذایی در بسیاری از کشورها و از جمله کشورهای مسلمان از اهمیت ویژه برخوردار است و لذا با توجه به گردش مالی بالای اقتصاد حلال در دنیا، امروزه حتی برخی از کشورهای غیرمسلمان نیز به این حوزه ورود پیدا کردند.
صدور نشان حلال برای ۲۰ واحد سمنان/ وجود ۲۰ متقاضی دیگر
وی با بیان اینکه سهم کشورمان از این گردش مالی در گذشته چندان زیاد نبوده افزود: در همین راستا، صدور استاندارد نشان حلال در قالب این بسته تحولی به صورت ویژه دیده شده است.
حیدریان با بیان اینکه در گذشته به دلیل تشویقی و غیراجباری بودن، تنها یک واحد در استان دارای این نشان استاندارد بوده تصریح کرد: در سال گذشته ۲۰ واحد تولیدی دیگر که عمدتا در حوزه صنایع غذایی فعال هستند توانستند که نشان استاندارد حلال را دریافت کنند. ضمن اینکه ۲۰ واحد دیگر نیز متقاضی دریافت این نشان هستند و پرونده آنها در حال بررسی است.
تحول در صدور مجوزها با بسته تحولی بهار خدمت/ صدور نشان حلال برای ۲۰ واحد سمنان
وی با بیان اینکه در گذشته صدور این نشان به دلیل عدم وجود کارشناس تخصصی در بازه زمانی طولانی صورت می گرفت اضافه کرد: برخلاف گذشته که کارشناس تخصصی این بخش از تهران اعزام می شد، در قالب این بسته تحولی، کارشناسان تخصصی در همه استان ها تربیت و زمینه صدور مجوز و اخذ نشان در فاصله بسیار کوتاهی فراهم شده است.

سرپرست استاندارد استان سمنان با بیان اینکه در گذشته گاه اخذ مجوزها و یا به طور مثال گاهی انجام یک آزمون عملکردی ۲ تا ۴ ماه زمان می برد، افزود: در این بسته تحولی، شرایط به گونه ای برنامه ریزی شده که فرآیند کار متوقف نشده و واحدها برای یک آزمون سه-چهار ماه معطل نشوند.از استان سمنان به عنوان یکی از استان های موفق یک سال اخیر در صدور مجوز پروانه تولید حلال برشمرد و گفت: استان سمنان در این بخش جز چهار استان برتر کشور بوده است.

استقبال تولیدکنندگان ۳ استان آذربایجان شرقی ، تهران بو سمنان از جایزه ملی کیفیت

حیدریان از ورود سازمان استاندارد به حوزه خدمات در این بسته تحولی خبر داد و افزود: در این بسته حمایتی دامنه بازرسی های همکاران ما در سازمان استاندارد به بخش های مختلف خدماتی و از جمله خدمات پستی، خدمات خودرویی پس از فروش، مراکز آموزشی، خدمات پس از فروش، باشگاه های ورزشی، خانه های سالمندان، مراکز اقامتی و هتل ها و رستوران ها و... نیز تعمیم داده شده است.

وی با اشاره به برگزاری سالانه جایزه کیفیت از طریق سازمان استاندارد ایران از افزایش استقبال تولیدکنندگان به این جایزه ملی خبر داد و گفت: امسال و تاکنون  ۹ واحد تولیدی استان برای شرکت در این جایزه ثبت نام کرده است.
سرپرست استاندارد استان سمنان از رتبه سوم این استان در تعداد شرکت کننده های این رویداد مهم ملی خبر داد و خاطرنشان کرد: بعد از استان های آذربایجان شرقی با ۱۱ واحد و تهران با ۱۰ واحد استان سمنان با ۹ واحد بیشترین شرکت کننده را در جایزه ملی کیفیت داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha