• یکشنبه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۰:۳۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402032818490
  • منبع : نمایندگی ایلام

ظرفیت تولید در پتروشیمی ایلام ۷۰ درصد است

ظرفیت تولید در پتروشیمی ایلام ۷۰ درصد است

ایسنا/ایلام رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام گفت: هم اکنون ظرفیت تولید در پتروشیمی ۷۰ درصد است که در صورت توسعه فاز دوم پالایشگاه و افزایش خوراک، این ظرفیت  به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

«بهزاد یاری» امروز یک‌شنبه در حاشیه بازدید جمعی از روسای روابط عمومی ادارات و اصحاب رسانه استان از پتروشیمی ایلام با بیان اینکه پتروشیمی ایلام بزرگترین طرح پتروشیمی غرب ایران است که سالانه ۷۰۰ هزار تن محصولات مختلف تولید می‌کند،  اظهار کرد: هم اکنون ظرفیت تولید در پتروشیمی ۷۰ درصد است که در صورت توسعه فاز دوم پالایشگاه و افزایش خوراک، این ظرفیت  به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام تصریح کرد:  الفین پتروشیمی خوراک ارسالی از پالایشگاه گاز که در SRU تصفیه شده را به محصولات پر ارزش مثل اتیلن، پروپیلن، بنزین پیرولیز، هیدروژن و ... تبدیل می کند.

یاری با بیان اینکه در واحد پلی اتیلن سنگین نیز این واحد به عنوان حلقه انتهایی زنجیره تولید پتروشیمی ایلام، اتیلن دریافتی را به پلی اتیلن سنگین تبدیل می‌کند، تصریح کرد: در واحد HD ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال و الفین ۴۵۸ هزار تن اتیلن در سال وجود دارد.

وی با تاکید در پتروشیمی ایلام در ساعت ۷ تا ۱۰ مگاوات برق تولید که علاوه بر نیازهای خود مجتمع، برق مازاد به شبکه سراسری ارسال می‌شود.

رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام  به رفع مشکل پساب پتروشیمی ایلام و بازچرخوانی آب آن گفت : ۲۰۱۹ نفر در پتروشیمی ایلام مشغول به کار هستند که ۹۵ درصد آن بومی هستند.

کلانتری ، مشاور مدیرعامل پترول نیز با بیان اینکه سال گذشته صادرات کشور تقریبا ۱۰۰ میلیارد دلار بود که ۵۵ دلار آن نفت، گاز و میعانات نفتی بوده و  ۴۵ میلیارد دلار آن مربوط به صادرات غیرنفتی است که از این میزان سال گذشته ۱۶ میلیارد دلار آن مربوط به صنعت پتروشیمی بوده است.

وی با بیان اینکه سهامدار عمده پتروشیمی ایلام  گروه سرمایه گذاری و توسعه تکمیلی پتروشیمی شرکت خلیج فارس است، تصریح کرد:  ۲۰ درصد صادرات خارج غیر نفتی کشور توسط هلدینگ خلیج فارس انجام می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha