• دوشنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۲۵
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402032918630
  • خبرنگار : 71603

رفع ناامنی غذایی در میان دانشجویان با وعده‌های غذای رایگان

رفع ناامنی غذایی در میان دانشجویان با وعده‌های غذای رایگان

دانشگاه ایالتی کوپین آمریکا برای رفع ناامنی غذایی در میان دانشجویان تمهیداتی را در نظر گرفته که از جمله آن‌ می‌توان به تامین غذای رایگان برای دانشجویان اشاره کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رسانه بالتیمور، این دانشگاه که در ایالت مریلند آمریکا است، تلاش‌هایی در راستای بهبود وضعیت تغذیه دانشجویان خود انجام می‌دهد. 

بر این اساس، در مرکز منابع غذایی دانشگاه ایالتی کوپین که به تازگی تاسیس شده، دانشجویان می‌توانند از مجموعه‌ای به سبک سوپرمارکت که مملو از غذاهای فاسد نشدنی، تنقلات، محصولات بهداشتی و موارد دیگر است، استفاده کنند. 

دانشجویان ثبت نام شده دانشگاه ایالتی کوپین همچنین می‌توانند اقلام بهداشتی شخصی یا وعده‌های غذایی سریع مانند نودل یا ساندویچ های صبحانه قابل استفاده در مایکروویو را تهیه کنند.

این دانشگاه قصد دارد که به دانشجویان کمک کند تا در هنگام ادامه تحصیل، حداقل در مورد یک مسئله کمتر نگران باشند. ناامنی غذایی در پردیس‌های این دانشگاه غیرمعمول نیست. مطالعات نشان داده‌اند که ناامنی غذایی می‌تواند بر سلامت و عملکرد تحصیلی دانشجویان تأثیر بگذارد.

رابین مک کالو، سخنگوی دانشگاه ایالتی کوپین، گفت: ما می‌توانیم به رفع مشکلاتی که ناشی از نداشتن وعده غذایی بعدی است کمک کنیم.

این منبع تامین مواد غذایی در ماه می در محوطه دانشگاه افتتاح شد. استفاده از همه مواد غذایی این مرکز برای دانشجویان رایگان است، اما در خصوص اینکه دانشجویان چه مقدار از هر ماده غذایی در هر وعده می‌توانند با خود به بیرون ببرند، محدودیت‌هایی وجود دارد.

در حال حاضر دانشگاه‌ها، سازمان‌های غیرانتفاعی و غیره تلاش‌هایی را برای رفع ناامنی غذایی در میان دانشجویان و ساکنان مریلند انجام می‌دهند. به گفته بانک غذای مریلند، که با مؤسسات آموزش عالی که به دانشجویان کمک غذایی ارائه می دهند، ارتباط دارد، از هر سه ساکن مریلند یک نفر ممکن است با ناامنی غذایی مواجه شود. بر اساس نقشه گرسنگی مریلند، بین آوریل ۲۰۲۲ و ۳۱ مارس ۲۰۲۳، بانک غذای مریلند نزدیک به ۱۰ میلیون پوند غذا در شهر بالتیمور توزیع کرد.

آخرین گزارش‌های رسمی منتشر شده نشان می‌دهد که ۳۸ درصد از خانوارها در مریلند قادر به پرداخت هزینه‌های زندگی در این ایالت نیستند.  

دانشگاه ایالتی کوپین که در پاییز ۲۰۲۲ حدود ۲۰۰۰ دانشجو داشت، در حال حاضر اطلاعاتی در مورد ناامنی غذایی ندارد. اما می‌گوید ۶۶ درصد از دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه کوپین کمک هزینه‌های Pell دریافت می‌کنند که مختص کمک به دانشجویان کم‌درآمد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha