• دوشنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402032918838
  • خبرنگار : 50037

باید تابوهای ازدواج در جامعه شکسته شود

باید تابوهای ازدواج در جامعه شکسته شود

ایسنا/همدان رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اسدآباد گفت: باید با فرهنگسازی لازم و ترویج ازدواج آسان، آگاهانه و پایدار، تابوهای ازدواج از جمله مهریه ها و هزینه های سنگین ازدواج زوجین در جامعه شکسته شود.

مهدی صمدپناهی دوشنبه ۲۹ خرداد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری اول ذی الحجه مصادف با سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) به نام روز ازدواج و آغاز هفته ازدواج از ۳۰ خرداد تا چهارم تیر برنامه های متنوعی به همین مناسبت در سطح شهرستان پیش بینی شده که برگزاری جشن وصال یکی از شاخص ترین برنامه ها خواهد بود.

وی افزود: تجلیل از واسطان و خیرین ازدواج، تقدیر از دستگاه های فعال دولتی و غیردولتی در امر ازدواج، تقدیر از خادمان برجسته و اثرگذار در ازدواج و تجلیل از جوانانی که دارای ازدواج آسان بوده اند، از جمله برنامه هایی است که در همایش جشن وصال در سوم تیرماه در کانون پرورش فکری شهرستان برگزار می ‌شود.

صمدپناهی یادآور شد: فرهنگسازی ازدواج بهنگام، پایدار و آسان، ترویج فرهنگ مشاوره ازدواج، تسهیل ازدواج جوانان با مشارکت در امر تهیه جهیزیه، مقابله با رسومات نوظهور و تشریفات دست و پاگیر از اهداف برنامه های هفته ازدواج در شهرستان اسدآباد به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه ازدواج آسان جوانان به کار فرهنگی نیاز دارد و کمک رسانه ها در معرفی و شناساندن خانواده های موفق و سمن های فعال در این حوزه ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: باید با فرهنگسازی لازم و ترویج ازدواج آسان، آگاهانه و پایدار، تابوهای ازدواج از جمله مهریه ها و هزینه های سنگین ازدواج زوجین در جامعه شکسته شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اسدآباد در ادامه از فعالیت پنج سازمان مردم نهاد در شهرستان اسدآباد خبر داد و مطرح کرد: دو سمن در رابطه با آسیب های اجتماعی، یک سمن مذهبی، یک سمن مذهبی ورزشی و یک سمن آموزشی در این شهرستان فعالت هستند. متأسفانه تعداد سمن ها بسیار پایین بوده که افزایش آنها یکی از اولویت های امسال اداره ورزش و جوانان شهرستان در سال جاری خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: هر یک از جوانان اعم از خواهران و برادران که قصد دریافت مجوز برای راه اندازی سمن در حوزه تخصصی خود و یا هر یک از حوزه های مختلف را داشته و در این رابطه دارای ایده، برنامه و اظهارنظر باشند، در صورت مراجعه به اداره ورزش و جوانان شهرستان از آنها استقبال می شود و برای پیگیری در دریافت مجوز حمایت لازم را خواهیم داشت.

صمدپناهی ادامه داد: افرادی که متقاضی راه اندازی سمن در هر حوزه باشند، در این رابطه اعتبارات خوبی به سمن‌ها داده می‌شود که می‌توانند با استفاده از این اعتبارات در هر حوزه ای با برنامه ریزی لازم رشته کار را به دست گرفته و فعالیت کنند.

به گزارش ایسنا، در سال گذشته توسط بانک‌های عامل شهرستان اسدآباد ۲۳۷ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان تسهیلات فرزندآوری و ازدواج به ۲۹۱۴ پرونده پرداخت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha