• دوشنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402032918876
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان:

از شنا در رودخانه‌ها، کانال‌های آبیاری و دریاچه سدهای هرمزگان خودداری کنید

از شنا در رودخانه‌ها، کانال‌های آبیاری و دریاچه سدهای هرمزگان خودداری کنید

ایسنا/هرمزگان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: مردم به ویژه روستاییان از شنا در رودخانه‌ها، کانال‌های آبیاری و دریاچه سدهای استان خودداری کنند.

جمشید عیدانی صبح امروز (۲۹ خردادماه) در تشریح این خبر، افزود: همه ساله با آغاز فصل گرما تعداد زیادی از مردم به ویژه روستاییان بدون توجه به علائم هشدار دهنده و اطلاعیه‌های مکرر در رودخانه ها، دریاچه‌ها، مخازن سدها و کانال‌های آبیاری و زهکشی شنا می‌کنند که در برخی موارد منجر به وقوع حوادث ناگواری می‌شود.

وی بیان کرد: تاسیسات آبی سد استقلال میناب، کانال‌های کشاورزی، حوضچه ها، شبکه آبیاری میناب و همچنین حاشیه سدهای شمیل و نیان و دریاچه سد جگین شامل، بند انحرافی جگین، ایستگاه پمپاژ جگین و نیز کانال‌های انتقال آب تعدادی از بندهای انحرافی، طرح‌های تغذیه مصنوعی و آبگیرها به دلیل دارا بودن حجم زیادی از آب، از مهمترین نقاط مخاطره آمیز برای شنا کردن هستند.

عیدانی با اشاره به اینکه دریاچه سدها به علت موقعیت خاص خود نظیر توپوگرافی کاملا نامشخص و باتلاقی بودن، مکانی بسیار خطرناک برای شنا کردن است، خاطرنشان کرد: لغزندگی حاشیه مخازن سدها، کانال‌های آبیاری و بندهای انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن، خطر مرگ را برای شناگران به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان اضافه کرد: افرادی که حاشیه رودخانه‌ها را برای گذران اوقات فراغت و تفریح انتخاب می‌کنند، از ورود و نزدیک شدن به نقاط پر خطر رودخانه‌ها و دریاچه سدها خودداری کنند و در این مناطق شنا نکنند.

وی بیان کرد: بسیاری از رودخانه‌ها با وجود ظاهری آرام بسیار خطرناک و عمیق هستند، به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه متوجه عمق زیاد آن و گرفتار گردآب می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم که بدون اطلاع از وضعیت رودخانه هرگز برای شنا در آن اقدام نکنید. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با اشاره به تغییرات دمایی در لایه‌های مختلف آب مخزن سدها، عنوان کرد: تغییرات ناگهانی دمای آب در مخازن سدها باعث گرفتگی عضلات، از دست رفتن تعادل و حتی مرگ شناگران می‌شود.

عیدانی اظهار کرد: مسافران و شهروندان به تابلوهای نصب شده در اطراف دریاچه سدها و توصیه‌های مسئولان توجه و از شنا کردن در دریاچه سدها، کانال‌های انتقال آب و تاسیسات آبی جدا خودداری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha