• دوشنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1402032919020
  • خبرنگار : 71662

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در تهران/ سالمندان و بیماران از تردد در فضای باز خودداری کنند

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در تهران/ سالمندان و بیماران از تردد در فضای باز خودداری کنند

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک و انتقال گرد و خاک از استان‌های مجاورپیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، با بررسی نقشه‌های هواشناسی و خروجی الگوهای پیش‌یابی عددی وضعیت جوی استان تهران تا پایان هفته آسمان صاف تا کمی ابری در سطح استان به‌ویژه در مناطق جنوب و غرب وزش باد و در بعضی ساعات، وزش باد شدید در نقاط مستعد خیزش گردوخاک همچنین گرد و غبار انتقالی از استان‌های مجاور پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به این شرایط در بعضی ساعات کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی مورد انتظار است.

با عبور ریزموج‌هایی از ترازهای میانی جو طی این چند روز در ارتفاعات در بعضی ساعات افزایش و رشد ابرهای همرفتی و روز سه‌شنبه ( ۳۰ خرداد) گاهی بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

تا پایان هفته عدم تغییرات محسوس دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا( ۳۰ خرداد ) صاف، در بعضی ساعت‌ها غبار محلی و در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه ( ۳۱ خرداد) صاف، گاهی وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک با حداقل دمای ۲۴  و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۳۹ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌ است.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ آورده است: وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید، خیزش موقت گردوخاک گردوغبار انتقالی از استانهای مجاور امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ خرداد ماه) برای تهران،اسلامشهر ،بهارستان،پاکدشت ،پردیس ،پیشوا ،تهرانسر ،قدس ،ری ،شهریار رباط ،کریم قرچک ، ملارد، ورامین و پنج شنبه ( اول تیرماه) برای غرب و نیمه جنوبی استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی سقوط اجسام از ارتفاع، خسارت به سازه‌های سست و نیمه کاره، احتمال شکستن نهال‌ها و درختان، احتمال خسارت به پوشش گلخانه‌ها و تجهیزات واقع در ارتفاع مانند کابل‌ها و ترانس‌های برق و تابلوهای تبلیغاتی و داربست ها دور از انتظار نیست‌.

بر اساس توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران خودداری از تردد افراد سالمند و دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی، عدم فعالیتهای ورزشی در فضای باز، عدم پارک خودرو در کنار درختان و سازه‌های نیمه‌کاره، اطمینان از استحکام پوشش گلخانه‌ها و دیگر سازه‌های سست و موقت، عدم استقرار در مکان‌های مرتفع مانند داربست‌ها و عدم سم پاشی یا محلول پاشی باغ ها و مزارع در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha