• دوشنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402032919093
  • منبع : نمایندگی سمنان

محرومیت زدایی از ۱۲ محله استان سمنان در طرح مبارک ۲۰۲۰

محرومیت زدایی از ۱۲ محله استان سمنان در طرح مبارک ۲۰۲۰

ایسنا/سمنان  استاندار سمنان از برنامه ریزی برای محرومیت زدایی از ۱۲ محله این استان خبر داد و گفت: توجه به امر ثروت سازی و ایجاد فرصت های شغلی در سطح روستاها، مانع ایجاد حاشیه نشینی در شهرها و آسیب های اجتماعی خواهد شد.

سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ در همایش حرکت‌ مبارک ۲۰۲۰ محله با حضور جانشین وزیر کشور در طرح محرومیت زدایی و توانمند سازی اجتماعی ۲۰۲۰ محلات کشور، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳ هزار شهید گرانقدر والامقام استان اظهار کرد: در حاشیه شهر سمنان، نگرانی هایی در خصوص حاشیه نشینی وجود دارد که‌ تاکنون نیز در دولت سیزدهم در راستای رفع دغدغه های موجود اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.
وی افزود: ۲ هزار و ۲۰‌محله در کشور بر اساس تاکید مقام معظم رهبری از محرومیت رهایی پیدا خواهند کرد.
هاشمی بیان کرد: در سطح استان سمنان نیز با همت ستاد اجرایی فرامین حضرت امام(ره) ، ۱۲ محله در ۸ شهرستان شناسایی و اقدامات محرومیت زدایی در دستور کار قرار گرفت.
استاندار سمنان خاطرنشان کرد: نیازهای محلات شناسایی، احصاء و اولویت بندی شده و با توجه به ظرفیت های موجود در حوزه دستگاه های اجرایی، رسیدگی و برطرف خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: تاکنون به ۳۲۰ روستای سطح استان در راستای رسیدگی به امور مردم ، سفر انجام گردیده و کاروان خدمت و دیدار چهره به چهره برگزار شده است.
هاشمی عنوان کرد: اگر بخواهیم به معنای واقعی در سطح شهرهای استان از حاشیه نشینی جلوگیری کنیم، باید به صورت ویژه به روستاها توجه شود.
 استاندار سمنان با بیان اینکه تمامی امکانات استان برای جلوگیری و از بین بردن حاشیه نشینی در شهرها بسیج شده است، گفت: ایجاد فرصت های شغلی، ایجاد ثروت و ارتقاء شاخصه های اقتصادی در سطح روستاها مانع از مهاجرت جوانان به شهرها و ایجاد حاشیه نشینی خواهد شد و طبیعتا بسیاری از آسیب های اجتماعی نیز بوجود نخواهد آمد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha