• دوشنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402032919123
  • منبع : نمایندگی سمنان

تنش آبی در شاهرود و سمنان

پیش‌بینی دمای بیش از ۴۰ درجه در سمنان/ اتصال ۲ چاه جدید به آب شرب شاهرود

پیش‌بینی دمای بیش از ۴۰ درجه در سمنان/ اتصال ۲ چاه جدید به آب شرب شاهرود

ایسنا/سمنان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از اتصال ۲ چاه جدید به شبکه آب شرب شهری شاهرود با هدف حل مشکل شهروندان شاهرودی در تامین آب شرب خبر داد و گفت: در بحث مدیریت مصرف برق به ادارت کاهش ۳۰ درصدی مصرف در ساعات اداری تاکید جدی شد.

محمد حمیدی ۲۹ خردادماه در جلسه قرارگاه آبرسانی آب شرب در زمان تنش و مدیریت مصرف برق در ایام پیک تابستان ۱۴۰۲ در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به روند افزایش دما و پیش‌بینی صورت گرفته پیرامون وقوع دمای بالای ۴۰ درجه سانتیگراد در نقاط مختلف استان به ویژه مناطق شهری و با جمعیت بالا اظهار کرد: این افزایش دما می تواند به افزایش مصرف آب و برق در ایام پیش رو و به تبع آن ایجاد ناترازی تولید و مصرف مشترکین در استان بی انجامد و لذا مدیریت منابع انرژی در این مقطع زمانی ضروری است.

وی اظهار کرد: با افزایش دما در فصول گرم، مصرف آب نیز افزایش پیدا می‌کند و ضروریست با اخذ تصمیات اصولی و ارائه راهکارهای مناسب، تنش های ایجاد شده در این حوزه را مدیریت کرد.
وی با اشاره به مشکل کم آبی در دو شهر بزرگ استان، گفت: دو شهر شاهرود و سمنان‌ با کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند اما در شاهرود این مشکل بیشتر است و برای حل این معضل، تصمیماتی گرفته شد.
حمیدی افزود: به منظور تامین آب شرب پایدار باید چاه‌های بیشتر به شبکه آب شرب شهری متصل شوند .
وی تصریح کرد: به منظور رفع مشکل آب شرب شهر ستان شاهرود مقرر شده ۲ چاه جدید از منطقه پشت بسطام به شبکه آب شرب شهری متصل شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به تصمیات اخذ شده در حوزه مدیریت مصرف برق، اظهار کرد: به منظور تامین تامین برق در فصل پر مصرف، هماهنگی هایی بین واحدهای تولیدی، واحدهای صنفی و شرکت توزیع برق انجام شد و مقرر شد طبق یک برنامه ریزی منسجم، هفته ای یک بار برق قطع شود تا به وضعیت پایدار در این حوزه برسیم.
حمیدی با اشاره به لزوم استفاده از ژنراتورها در شرایط اضطراری و بحرانی ادامه داد: دستگاههای اجرایی استان در این شرایط موظف به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق اداری و کاهش ۶۰ درصدی در مصرف برق در ساعت غیر اداری شدند .
وی با تاکید بر ضرورت هم افزایی شهروندان در مدیریت مصرف آب و برق، خاطرنشان کرد: از مردم فهیم استان سمنان تقاضا می کنیم در مصرف آب شرب صرفه جویی داشته باشند و مصارف آب فضای سبز، خودرو و معابر از آب غیر شرب باشد، تا تنش آبی در شهرهایی که مشکل آب مواجه هستند به درستی مدیریت شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha