• دوشنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1402032919219
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۲۹ خرداد؛ رهبران حماس در ایران/آغاز سفرهای امیرعبداللهیان؛از فردا

اخبار سیاسی ۲۹ خرداد؛ رهبران حماس در ایران/آغاز سفرهای امیرعبداللهیان؛از فردا

«خرید گندم»،‌ «رهبران حماس در ایران»، «سفرهای وزیر امور خارجه»، «مدیریت بازار دارویی» و ... از موضوعات مهم خبری امروز حوزه سیاست (بیست و نهم خرداد ماه ۱۴۰۲) بود که می توانید در گزارش زیر مشروح آن‌ها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، یکی از تذکرات مهمی که در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی مطرح شد، درباره وضعیت گندم در انبارها بود.

رحمت‌الله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به اینکه پول گندم داده نشده و محصولات در انبارها جوانه زده‌اند، تاکید کرد: انتظار می رود اولین برنامه وزیر جدید جهاد کشاورزی باید خرید گندم و پرداخت مطالبات کشاورزان باشد.

رئیس مجلس هم در پاسخ به این تذکر، بیان کرد: مطلع هستم روز گذشته آقای مخبر در خصوص برنج و گندم جلساتی را برگزار و دستوراتی را صادر کرده، من نیز پیگیری می‌کنم تا اجرایی شود.

یکی از دستور کارهای مهم امروز مجلس هم بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در دو حوزه واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی و مدیریت بازار دارویی بود که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر اقتصاد، رئیس گمرک برگزار شد.

در جریان این جلسه، بهرام عین‌اللهی تاکید کرد: زنجیره تامین دارو و تجهیزات پزشکی از حلقه‌های مختلفی تشکیل شده و برای هماهنگی بین بخش‌ها قرارگاه تدابیر ویژه دارویی تشکیل شده و جلسات آن مرتبا برگزار می‌گردد. دستگاه‌های نظارتی مالی نیز فعال است حوزه بازرسی وزارت بهداشت به صورت فعالانه کار را پیش برده و تاکنون ۸ شرکت و ۱۵۰ داروخانه به دلیل تخلفات تعطیل شده است.

بعد از بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان محمدباقر قالیباف  در جمع بندی مباحث مطرح شده، گفت: موضوع صفرشدن نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی را در جلسه سران قوا دنبال می‌کنم که در حال حاضر این نرخ یک درصد است.

وزیر ورزش و جوانان هم که برای پاسخ به سوال نماینده شیراز در خصوص علت بی‌عدالتی در توزیع زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی،‌ در صحن مجلس حاضر شده بود، با توضیحاتش نتوانست مجلس را قانع کند و در از نمایندگان کارت زرد گرفت.

*گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (دوشنبه) بیست و نهم خرداد ماه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

****

بامداد امروز هیاتی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس به ریاست اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس به دعوت جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.

گفته می شود هیات حماس قرار است در این سفر دیدارهایی با مسئولان ایرانی به منظور گفت‌وگو و تبادل نظر پیرامون آخرین تحولات سیاسی و میدانی مربوط به فلسطین داشته باشد.

اسماعیل هنیه در اولین برنامه خود در جریان این سفر با علی اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و پیرامون تحولات منطقه و آخرین تحولات سیاسی و میدانی فلسطین و بررسی راه های تقویت وحدت و انسجام هر چه بیشتر میان گروه های مقاومت با وی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به تحولات جاری در سرزمین های اشغالی که موجب هراس و سردرگمی سران رژیم صهیونیستی شده است تصریح کرد: کارآمدترین راهبرد برای پایان دادن به بیش از ۷۵ سال اشغال فلسطین، مقاومت است.

همچنین زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و جمعی از رهبران این جنبش که چند روزیست در تهران به سر می بردند با رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

سید ابراهیم رئیسی در این دیدار خاطرنشان کرد: امروز مجاهدان فلسطینی ابتکار عمل را در دست دارند و این پیروزی بزرگ هدیه الهی است که به پاس صبوری در برابر مشکلات و ایستادگی در برابر ظلم و زورگویی رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم نصیب ملت سرافراز فلسطین شده است.

****

تاکید بر لزوم احترام همه دستگاه‌ها به مجوزهای رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری مراسم های فرهنگی، یکی از موضوعات مهمی بود که در جلسه امروز هیات دولت مورد تاکید قرار گرفت.

محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهور در این باره گفت که همه باید به این مجوزها احترام بگذارند و در صورت وجود برخی اشکالات احتمالی، این مسائل را از طریق مرجع صادرکننده مجوز پیگیری کنند.

در نشست شورای عالی قوه قضاییه هم حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای برای خروج کالاهای ترخیص نشده از بنادر دستور داد.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به مأموریت ابلاغ شده از ناحیه دولت برای بررسی و رفع مسائل و مشکلات موجود در بنادر، گمرکات و سازمان اموال تملیکی و گزارش ارائه شده وزیر دادگستری با ذکر مصادیق در این خصوص، گفت: بخش قابل توجهی از ۵ الی ۶ موردی که در گزارش ارائه شده پیرامون عدم خروج کالاها، محموله‌ها و وسایل از بنادر یا گمرکات یا انبارهای اموال تملیکی، نقل شده، ناظر بر سازمان تعزیرات حکومتی است که وزیر دادگستری در این خصوص باید پیگیری‌های مقتضی را به عمل آورده و تدابیر لازم را اتخاذ کند؛ همچنین یک الی دو مورد نیز از مصادیق مندرج در گزارش مزبور، مربوطه به دادگستری تهران است که مسئولان این دادگستری نیز باید اقدامات لازم را به عمل آورند.

****

خبرها حاکی از آن است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه فردا قرار است به عمان، قطر و کویت سه کشور حاشیه خلیج فارس سفر کند .

در همین ارتباط پایگاه خبری العربی الجدید به نقل از منابع مطلع اعلام کرد که این سفر در راستای سیاست دیپلماسی همسایگان دولت ایران و پیگیری پرونده‌های مشترک و همچنین تقویت روابط دوجانبه است و اهمیت این سفر فراتر از روابط دوجانبه است و به پرونده های مهم میان تهران و واشنگتن پرداخته خواهد شد زیرا عمان و قطر اکنون نقش واسطه میان این دو کشور در زمینه کاهش تنش، تبادل زندانیان و مذاکرات هسته‌ای را ایفا می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha