• سه‌شنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402033019481
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

مردان به‌ سلامت جسم و روان خود توجه چندانی ندارند

مردان به‌ سلامت جسم و روان خود توجه چندانی ندارند

ایسنا/اصفهان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: سلامت مردان، علاوه بر حفظ نیروی مولد در جامعه بر کیفیت سلامت خانواده نیز اثرگذار است، اما اغلب مردان به علت‌های مختلف به سلامت جسم و روان خود توجه چندانی ندارند و تا مشکل جدی نداشته باشند به پزشک مراجعه نمی‌کنند.

مهدی دلاوری، شامگاه(دوشنبه، ۲۹ خرداد) در دانشگاه علوم پزشکی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یافته‌های پژوهشی در ایران نشان می‌دهد که درگیری مردان با مسائل خانوادگی و دغدغه‌های اقتصادی از جمله عواملی هستند که باعث می‌شوند مردان به سلامتی خود کمتر اهمیت داده و از خدمات سلامتی، کمتر استفاده کنند.

وی تصریح کرد: مـردان نـسبت بـه زنـان در سبک زندگی خود روش‌های نادرست‌تری دارند، به بیماری‌های خود کمتر اهمیت می‌دهند، علائم هشدار دهنده را نادیده می‌گیرند و دیرتر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. 

به گزارش ایسنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تأکید کرد: برخورداری مردان از توانایی جسمی بیشتر باعث می‌شود که میزان ناتوانی مردان کمتر از زنان برآورد شود، اما میزان مرگ و میر در همه گروه‌های سنی مردان در مقایسه با زنان، به مراتب بالاتر است.

دلاوری گفت: خودداری از مصرف دخانیات، حفظ وزن متعادل، ورزش مستمر روزانه، تغذیه سالم و متعادل، کنترل فشار خون، کلسترول و دیابت و مراجعه منظم به پزشک از جمله عامل‌های مؤثر در حفظ سلامت مردان است.

وی افزود: قرار گرفتن در غربالگری بزرگی پروستات و سرطان پروستات به خصوص در سن بالای ۴۵ سال، کاهش استرس به صورت ارتباط فعال با دوستان و خویشاوندان، استفاده از خدمات روان‌پزشکی در صورت بروز خشم و افسردگی و ... برای حفظ سلامت جسم و روان مردان مؤثر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: بنا بر آمار، گروه مردان ۲۱۰ هزار و ۶۷۳ نفر از جمعیت زیر پوشش این دانشگاه را تشکیل می‌دهند که ۱۶۳ هزار و ۸۰۰ نفر در شهرستان کاشان و ۴۶ هزار و ۸۷۳ نفر در شهرستان آران و بیدگل ساکن هستند.

وی اظهار کرد: بیشترین جمعیت مردان در گروه سنی میان‌سال ۳۰ تا ۶۰ سال قرار دارند که ۹۵ هزار و ۱۸۵ نفر ساکن شهرستان کاشان هستند و ۲۷ هزار و ۸۰۴ نفر در مناطق مختلف آران و بیدگل زندگی می‌کنند.

دلاوری تأکید کرد: برگزاری مناسبت‌هایی مثل هفته سلامت مردان، فرصتی برای اطلاع رسانی و حساس سازی جامعه مردان، سازمان‌های دولتی و غیردولتی و صنوف در خصوص جنبه‌های مختلف سلامت جسمی، روانی و معنوی جامعه است.

به گزارش ایسنا، روزهای ۲۴ تا ۳۰ خرداد هفته جهانی سلامت مردان نام‌گذاری شده است و برنامه‌های امسال با شعار «مردان سالم، عادات سالم و زندگی سالم» برگزار می‌شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha