• سه‌شنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402033019544
  • خبرنگار : 71594

موافق وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

عسکری: «نیکبخت» کارشناسی تمام عیار در حوزه کشاورزی است

عسکری: «نیکبخت» کارشناسی تمام عیار در حوزه کشاورزی است

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت که نیکبخت یک کارشناس تمام عیار در حوزه کشاورزی است.

به گزارش ایسنا محمدجواد عسکری در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی و در موافقت با محمدعلی نیکبخت، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی محور توسعه است و امنیت غذایی یکی از مباحث جدی جوامع بشری است و در کشور ما کشاورزی بزرگترین بخش خصوصی کشور است که ۴.۵ میلیون بهره بردار دارد و ۲۵ درصد به اقتصاد ملی کشور کمک می کند.

وی در بیان دلایل موافقتش با برنامه های وزیر پیشنهادی جهاد کشاوزی گفت: نیکبخت یک کارشناس تمام عیار در حوزه کشاورزی است و از نگاه اقتصادی سلامت دارد که در راستای توسعه این بخش یکی از امتیازات مهم است. اشراف داشتن بر کار از مزایای ایشان است و هم در حوزه پایین دست و ستادی وزارتخانه کار کرده اند. همچنین طعم تلخ فقر و محرومیت را چشیده اند و کسی که این طعم را چشیده باشد حتما می تواند در کار خود موفق شود.

وی در ادامه با بیان اینکه نکته دیگر در مورد نیکبخت آشنایی کامل و جامع ایشان با این بخش است، گفت: نظرات و نگاه های ایشان می تواند گره گشا در حل مشکلات حوزه کشاورزی باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتظار داریم در صورت رأی اعتماد مجلس به ایشان، مسائل و مشکلات کشاورزی را با جدیت دنبال کند و کمیسیون کشاورزی نیز حمایت می کند و از هیچ تلاشی برای کمک به وی فروگذار نخواهیم کرد، زیرا این حوزه می تواند در مهار تورم تاثیرگذار باشد.

وی افزود: مبارزه با فساد در وزارت جهاد کشاورزی را باید در دستور کار قرار دهید، زیرا فساد در این وزارتخانه نهادینه شده و ما در این مسیر همراهی لازم را خواهیم داشت.

عسکری بر ضرورت جلوگیری از تصمیمات خلق الساعه توسط وزیر نیز تأکید کرد و گفت: استمهال وام کشاورزان، دانش بنیان کردن حوزه کشاورزی، مدیریت منابع آب و خاک، پرداخت مطالبات گندم کاران، سنددار شدن زمین های کشاورزی، اجرای احکام برنامه ششم توسعه از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه وزیر پیشنهادی قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha