• سه‌شنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۹:۵۵
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1402033020051
  • خبرنگار : 50448

شبکه کتابشهر در سراسر استان بوشهر توسعه یابد

شبکه کتابشهر در سراسر استان بوشهر توسعه یابد

ایسنا/بوشهر مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر بر لزوم توسعه شبکه کتابشهر در سراسر استان تاکید کرد و گفت: امیدوارم مسئولان شهرستان‌های استان فضای مناسب را برای ایجاد کتابشهرها در شهرهای متبوع خود ایجاد کنند.

به گزارش ایسنا/ بوشهر، حجت‌الاسلام محمد قادری سه‌شنبه ۳۰ خرداد در نشست خبری با تبریک روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی اظهار کرد: در دو سال اخیر قرار گرفتن «جهاد» در کنار تبیین، وظیفه مضاعفی برای این سازمان به‌وجود آورده است اما در حوزه جهاد تبیین هم تبیین به‌عنوان سیاست اصلی سازمان تبلیغات اسلامی تعریف شده است.

وی اضافه کرد: اصل راهبری زیست‌بوم یعنی متناسب‌سازی برنامه‌ها و آمایش دقیق سرزمینی (بر اساس زیست‌بوم‌های ۱۸ گانه فرهنگی)؛ دستور ویژه عرصه اول تحول تبلیغات اسلامی در پنج سال اخیر بود. در پنج ساله دوم، گسترش مخاطب و همه‌گیری پیام -که از الزامات جهاد تبیین است -و زمینه‌سازی برای نقش‌آفرینی همه قشرها به‌ویژه قشرهایی تاثیرگذار که شامل رسانه، بانوان و نوجوانان می‌شود، سرفصل برنامه‌های ما در این حوزه قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: تشکیل معاونت تبلیغ نوین که فعالیت‌های آن در حوزه رسانه و تولیدات فرهنگی خلاصه می‌شود، برنامه دیگری است که در حوزه جهاد تبیین عملی شده است.

به گفته قادری، جشن ۱۰ کیلومتری غدیر و سرود «سلام فرمانده» از دیگر برنامه‌های موفقی هستند که به همت معاونت تبلیغ نوین سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه جهادتبیین اجرایی شده‌اند.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی در گام سوم در حوزه نقش‌آفرینی قشرهای تاثیر گذار جامعه، اقدام به تاسیس بنیاد ملی نوجوانان کرده است که به دنبال آن، قرارگاه‌های دانش‌آموزی برادران و خواهران در استان بوشهر تشکیل شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: زیست بوم فعالیت‌های ساختاریافته نهادهای مردمی مهم‌ترین زیست بوم ۱۸ گانه فرهنگی است و در استان بوشهر کار گسترده‌ای روی تشکیل و ساماندهی این زیست‌بوم صورت گرفت. در این راستا، تمام مسائل فرهنگی و اجتماعی استان با مشورت فعالان فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته است که در سیاست‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی در سال ۱۴۰۲ تبیین خواهند شد.

حجت‌الاسلام قادری در خصوص سیاست‌های کلی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: سیاست این اداره‌کل بر «جهاد تبیین» در دو محور «امیدآفرینی» و «سبک زندگی و خانواده» متمرکز شده است. در مسائل مربوط به استان نیز سه محور «هویت»، «خانواده» و «انسجام و کنش اجتماعی» تعیین شده است که برای هر سه محور ریزمسئله و راهبرهای عملیاتی تدوین شده است.

وی تصریح کرد: مساجد استان بوشهر در این زمینه بسیار تاثیرگذار ظاهر شده‌اند و در این راستا، در مراسم اصلی سالروز تبلیغات اسلامی یکی از امامان مساجد محله استان؛ یعنی حجت‌الاسلام رنجبر امام مسجد آبپخش، به‌عنوان برترین امام جماعت و امام محله کشور انتخاب شدند.

حجت‌الاسلام قادری تاکید کرد: مسجد جامعه‌پرداز دستور کار اصلی ما در حوزه تبلیغ است؛ چون مسجد به‌عنوان قلب محله همه عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی محله را راهبری می‌کند. در این راستا، حدود ۲۰ محله که محلی برای بروز آسیب‌های اجتماعی بودند، شناسایی شدند و روحانیونی با شاخص‌های دقیق در مصاحبه‌های مختلفی برای امامت این محلات انتخاب شدند که در حال حاضر در این نقاط مشغول فعالیت هستند. همچنین در این حوزه ۸۰ روحانی دیگر در شبکه امامت اداره‌کل تبلیغات اسلامی دارند نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه به فراگیری بحث ولایت اجتماعی در استان موضوع دیگری است که با جدیت به‌دنبال تحقق آن هستیم، تصریح کرد: با وجود اینکه دایره ولایت اجتماعی در فرهنگ این استان نهادینه شده بوده، امروز به‌دلیل الگوهای زیستی جدید نظیر گردشگری ساحلی و ... در حال کمرنگ شدن است. ما در این میان، برای پررنگ شدن دوباره ولایت اجتماعی و تعالی آن، با بازتعریف الگوهایی نظیر مادری و دختری، پدری و پسری، بازیابی فرهنگ خاندان و... تلاش خواهیم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر بر لزوم توسعه شبکه کتابشهر در سراسر استان تاکید کرد و گفت: امیدوارم مسئولان شهرستان‌های استان فضای مناسب را برای ایجاد کتابشهرها در شهرهای متبوع خود ایجاد کنند و ما هم از فعالان فرهنگی که می‌خواهند همیار اداره‌کل تبلیغات اسلامی در حوزه کتاب و کتابخوانی باشند و در این زمینه تمایل دارند نقش‌آفرینی کنند، استقبال می‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر یادآور شد: یکی از مشکلاتی که به‌تازگی در استان احصاء شده این است که متاسفانه الگوی مناسب و روزآمدی برای ساماندهی اوقات فراغت جوانان‌مان نداریم؛ هرچه داریم همان الگوهایی است که متعلق به دهه ۶۰ هستند که این الگوه در برابر جذابیت فضای فرهنگی دیگر کارایی و اثربخشی لازم را ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha