• چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۶:۵۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402033120139
  • منبع : نمایندگی لرستان

رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان:

بیش از ۱۶ هزار اظهارنامه مالیاتی در بروجرد گرفته شده است

بیش از ۱۶ هزار اظهارنامه مالیاتی در بروجرد گرفته شده است

ایسنا/لرستان رئیس اداره امور مالیاتی بروجرد گفت: تاکنون بیش از ۱۶ هزار اظهارنامه مالیاتی گرفته شده است.

حسین پیرهادی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: شفاف سازی یکی از اهداف اداره مالیات است.وی تصریح کرد: اخذ مالیات تا قبل از سال ۹۸ به صورت سنتی انجام می‌گرفت اما در حال حاضر به سمت حاکمیت داده‌ها حرکت کرده و اعمال سلیقه از مالیات کم شد.


رئیس اداره امور مالیاتی بروجرد خاطرنشان کرد: مبنای مالیات دستگاه‌های کارت خوان واحدهای صنفی است و اطلاعات کامل از سامانه مرکزی امور مالیاتی دریافت می‌شود.


پیرهادی خاطرنشان کرد: امسال حساب تجاری و دستگاه‌های کارت‌خوان برای دریافت مالیات بررسی می‌شوند.


وی اضافه کرد: سامانه ۱۵۲۶ و سوت‌زنی برای کشف فرار مالیاتی فعال است و مردم می‌توانند از طریق این سامانه‌ها فرارهای مالیاتی را گزارش دهند و این گزارشات به صورت محرمانه در نزد سازمان می‌ماند و فرار مالیاتی توسط گزارش دهنده مورد تشویق قرار می‌گیرد.


رئیس اداره امور مالیاتی بروجرد با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۰ میلیارد تومان مالیات اخذ شده است، افزود: سال گذشته ۳۳۰ میلیارد تومان مالیات در شهرستان بروجرد اخذ شده است.


وی با بیان اینکه اخذ مالیات در بروجرد رشد چشمگیری داشته است اظهار کرد: سهم مالیات شرکت‌های صنعتی و تولیدی ۱۸۰ میلیارد تومان، بخش دولتی ۱۵ میلیارد تومان، بخش خصوصی ۱۳ میلیارد تومان و کسبه و بازاریان ۴۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و سهم مستغلات هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.


رئیس اداره امور مالیاتی بروجرد تصریح کرد: سال گذشته از محل عوارض ارزش افزوده ۴۶ میلیارد ۷۰۰ میلیون ریال به شهرداری بروجرد و اشترینان و دهیاران پرداخت شده است.


پیرهادی خاطرنشان کرد: بروجرد دارای رشد صنعتی خوب و مطلوبی است و قسمت عمده درآمد مالیاتی از رشد صنعتی و شرکت‌های بزرگ اخذ می‌شود.
وی ادامه داد: در راستای پرداخت عوارض به شرکت‌های تولیدی و صنعتی سخت‌گیری نمی‌شود و طبق مصوبه ستاد تسهیل استان لرستان مالیات آنان قسط بندی می‌شود.


رئیس اداره امور مالیاتی بروجرد اضافه کرد: افرادی که در طول یک ماه ۱۰۰ تراکنش مالی داشته باشند و ۳۵ میلیون تومان در ماه درآمد دارند حساب تجاری محسوب می‌شود.


پیرهادی با اشاره به اظهارنامه مالیاتی، ادامه داد: تاکنون در بروجرد ۱۶ هزار و ۳۶۴ اظهارنامه مالیاتی گرفته شده که ۱۴ هزار و ۱۰۰ اظهارنامه توافق و مالیات را قبول کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha