• چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1402033120201
  • خبرنگار : 71523

اخطار شورای رقابت به خودروسازان برای تغییر قیمت‌ها

اخطار شورای رقابت به خودروسازان برای تغییر قیمت‌ها

شورای رقابت تغییر قیمت‌های درب کارخانه خودروها را تخلف دانست و به خودروسازها اخطار داد در صورت بروز اتفاق مذکور علاوه بر رسیدگی در شورای رقابت، موضوع از طریق مراجع قضاوتی و نظارتی پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در متن نامه شورای رقابت به امضاء رئیس این شورا به خودروسازان  آمده است: شکایات متعدد واصله به شورای رقابت حاکی از وقوع تخلف از قیمت‌های ابلاغی شورای رقابت درخصوص خودروهای سواری است.

موکداً خاطر نشان می‌سازد هرگونه تغییر قیمت‌های درب کارخانه ابلاغی شورای رقابت، تخلف محسوب شده و علاوه بر رسیدگی در شورای رقابت، موضوع از طریق مراجع قضاوتی و نظارتی پیگیری خواهد شد.

همچنین تمامی شرکت‌های خودروسازی مکلفند با توجه به مفاد ماده ۷ قانون ساماندهی صنعت خودرو، قیمت‌های فروش خودروهای تولیدی خود را شامل قیمت ابلاغی شورای رقابت به علاوه هزینه‌های مصرف‌کننده به تفکیک، به شورای رقابت اعلام کنند و با توجه به ماده ۴ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، قیمت‌های فروش خود را در پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت، در دسترس عموم قرار دهند. شایان ذکر است در صورت استنکاف از انجام تکالیف قانونی فوق الذکر اقدامات قانونی مقتضی به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۳۱ ۱۱:۴۵

خودروسازها در مجمع از سهامداران سوال کنید که با قیمت دستوری دولت موافقن یانه. من بعنوان یک سهامدار خرد خودرویی 10-12 ساله حتی یکریال هم سود سهام نگرفتم چون همش زیان ساختن قبل از بوجود امدن شورای رقابت سالیانه هر سهمی 100 تا 150 تومن سود میدادند بعد دولت این شورا را درست کرد تا به میل خود قیمت گذاری کند اینکار ظلم به ما و مشتری خودرو و خودرو ساز است ما راضی نیستیم ..

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۳۱ ۱۳:۴۵

سلام دوست عزیز .شما مجبور نیستی جایی که زیان‌ده هست سرمایه گذاری کنی من جای شما باشم از مافیای خودرو حمایت نمیکردم و سرمایه ام رو جای دیگه میبردم

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۳۱ ۱۵:۱۷

سلام مگر مجبور هستی نگهداری سهامی که زیان میده!

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۲ ۱۶:۲۵

شما سهمت رو بفروش مطمئن باش هم شرکت به سود میرسه هم شما لزومی نداره سرمایه ات رو جایی بزاری که هم خود آزاری بکنی هم مردم آزاری

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۲ ۱۸:۰۸

اکثریت سهام همین وضعو دارن ولی خودرویا بدبخترن چون دولت قیمت دستوری میده توش

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۴ ۰۰:۱۰

دمت گرم محسن جان زیان خودرویی ها کلا فیلم هست

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۱ ۰۵:۵۷

این خودرو سازان هر چقدر سود هنگفت داشتن باز راضی نمیشن کجای دنیا این همه سود میبرن کمی هم بفکر مصرف کننده باشین قیمت سامانه رو اجرا کنید. من بعید میدونم .