• چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402033120298
  • خبرنگار : 50604

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خبر داد؛

گلستان میزبان شانزدهمین جشنواره منطقه ای موسیقی نواحی ایران

گلستان میزبان شانزدهمین جشنواره منطقه ای موسیقی نواحی ایران

ایسنا/گلستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری شانزدهمین جشنواره منطقه ای موسیقی نواحی ایران به میزبان شهرستان گنبدکاووس خبرداد.

محمد رعیت صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: استان گلستان با توجه به ظرفیت اقوام و پیشینه غنی فرهنگی و هنری که دارد، میزبان رخدادهای بزرگی خواهد بود.

وی با بیان اینکه اداره کل ارشاد گلستان با همکاری مؤسسه « هفت هنر هفت رخ» آیین‌ها و نمایش‌های بومی به صورت میدانی برای مردم ارائه می‌دهد، افزود: از تاریخ یکم تا سوم تیرماه نمایش و رویداد زیبا، اثربخش، فرهنگی و جذاب با هدف معرفی آیین‌های اقوام گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی، پارک شهرگرگان، محوطه آبشار ناهارخوران و سالن نگاه تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن دعوت از اصحاب رسانه گلستان برای پوش خبری نمایش آئین‌ها در گلستان افزود: معرفی توانمندی‌ها و آیین‌های اقوام استان از گذشته های دور تا امروز در قالب آثار فاخری از سوی هنرمندان برجسته استان ارائه خواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: گروه‌هایی از شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، علی آبادکتول، بندرترکمن، کردکوی و رامیان با اجرایی نمایش‌های آیینی سنتی اقوام ترکمن، سیستانی، مازنی، کتولی و قزلباش، میزبان مردم هنردوست گلستان خواهند بود.

برگزاری دوازدهمین جشنواره ملی سرود رضوی در گرگان

رعیت ادامه داد: دوازدهمین جشنواره ملی سرود رضوی به همت بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا علیه‌السلام و با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان به میزبانی شهرستان گرگان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۵ هزار دانش‌آموز در قالب ۴۳۶ گروه سرود در دوازدهمین جشنواره سرود رضوی با هم رقابت می‌کنند، افزد: علاقه‌مندان در این جشنواره در سه بخش سرود همگانی، صحنه‌ای رقابتی و پاتوق در قالب ۳۰ گروه و به مدت سه روز با هم رقابت خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان از کسب رتبه سوم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در بین ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشورخبر داد و افزود: کسب این رتبه مرهون تلاش همه هنرمندان، اصحاب رسانه، گروه‌های قرآنی و کارکنان زحمتکش این اداره کل در سراسر استان است.

رعیت با بیان اینکه به منظور ترویج فرهنگ ملی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در راستای تبلیغ و ترویج ارزش‌ها و باورها در حوزه زن و خانواده، نخستین جشنواره فیلم گوهر شاد در مرکز استان گلستان برگزار می شود، گفت: زمان برپایی جشنواره گوهرشاد ۱۶ تا ۲۳ تیر ماه در محل پردیس سینمایی عصرجدید است و در طول برپایی جشنواره‌های از رسانه‌های فعال تقدیر می‌شود.

وی با بیان اینکه شانزدهمین جشنواره منطقه‌ای موسیقی نواحی ایران به میزبانی پنج استان کشور تحت عنوان مناطق پنج‌گانه در یک گستره ملی برگزار می‌شود، افزود: استان گلستان به عنوان منطقه یک از تاریخ ۶ تا ۸ تیر ماه در شهرستان گنبدکاووس میزبان هنرمندان استان‌های تهران، قزوین، مازندران، سمنان، البرز، قم و خراسان شمالی خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان کرد: این جشنواره به صورت غیر رقابتی با شعار (ایران فرهنگی، وحدت در کثرت موسیقایی) برگزار شده و ۶ گروه از اقوام کتولی، قزلباش، ترکمن، قزاق و... نیز در کنار هنرمندان دیگر استان‌ها هنرنمایی خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha