• چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402033120408
  • خبرنگار : 50210

نجات جان یک مادر و نوزاد با همکاری سه بیمارستان اراک

نجات جان یک مادر و نوزاد با همکاری سه بیمارستان اراک
* عکس تزئینی است

ایسنا/مرکزی مترون بیمارستان آیت الله طالقانی اراک از همکاری سه بیمارستان برای نجات جان مادر باردار و نوزادش خبر داد.

معصومه شکری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به همکاری سه بیمارستان آیت الله طالقانی، امیرالمومنین و امیرکبیر اراک برای نجات جان مادر باردار و نوزادش اظهار کرد: پنجشنبه هفته گذشته یک خانم ۴۰ ساله افغان با سابقه ۱۱ مورد بارداری و داشتن هفت فرزند، که در ماه هشتم بارداری بود، با درد زایمان به بیمارستان آیت الله طالقانی اراک مراجعه کرد. این خانم دارای سابقه صرع بود، اما با وجود طبیعی بودن آزمایشات و مصرف داروی مناسب، روز جمعه گذشته دچار تشنج های پی در پی شد.

وی بیان کرد: در زمان تشنج به دلیل شرایط خاص مادر و ادامه دار بودن تشنج و مقاومت در برابر درمان، طی یک تصمیم گیری عالی و به موقع بین متخصصین زنان و زایمان و متخصصین بیهوشی بیمارستان، لوله گذاری نای به جهت تزریق آرام بخش به بیمار انجام شد.

شکری با تاکید بر اینکه این اقدام کاملا به موقع، درست و اثربخش انجام شد و مادر درگیر کمبود اکسیژن نشد، افزود: بیمارستان آیت الله طالقاتی مرکز زایمان است و بخش ICU ندارد، اما این مادر نیازمند ICU بود پس بلافاصله طی هماهنگی با بیمارستان امیرالمومنین در کمترین زمان، مادر به این بیمارستان منتقل شد.

وی با بیان اینکه پس از انتقال به ICU لوله گذاری برداشته شد و خوشبختانه بیمار نیز بدون مشکل بیدار و هوشیار شد، گفت: این مادر در ماه هشتم بارداری خود قرار داشت و با توجه به اینکه برای زایمان طبیعی نمی توان زمان دقیقی را مشخص کرد، پس از چند ساعت در مرحله زایمان قرار گرفت در حالی که بیمارستان امیرالمومنین به هیچ عنوان تجهیزات زایمان در اختیار ندارد و در این مرحله پس از نجات جان مادر، باید جان نوزاد حفظ می شد، به همین دلیل در کمترین زمان ممکن و طی هماهنگی صورت گرفته، تجهیزات زایمان و متخصصین زنان و زایمان به بیمارستان امیرالمومنین منتقل شدند، حتی تخت زایمان در این بیمارستان وجود نداشت که با ابتکار کادر درمان، این تخت مهیا شد و در جریان کار جمعی و اثربخش، حوالی ساعت ۲۰ روز جمعه گذشته نوزاد بدون کوچکترین مشکلی متولد شد.

مترون بیمارستان آیت الله طالقانی اراک با بیان اینکه این نوزاد هشت ماهه متولد شده بود و باید در بخش NICU بستری می شد، تصریح کرد: متاسفانه در آن روز حتی یک تخت NICU خالی در اراک وجود نداشت و از ساعت ۱۷ که درد مادر برای زایمان آغاز شده بود، به شدت به دنبال تامین تخت بودیم که در نهایت با تلاش مدیر بیمارستان آیت الله طالقانی و همکاری رییس بیمارستان امیرکبیر یک تخت برای این نوزاد در بیمارستان امیرکبیر فراهم شد و نوزاد پس از تولد بدون کوچکترین وقفه ای به NICU بیمارستان امیرکبیر منتقل شد.

شکری با بیان اینکه با وجود تعطیل بودن روز جمعه، نهایت همکاری سه بیمارستان اراک برای نجات جان مادر باردار و نوزادش را شاهد بودیم، افزود: خوشبختانه نوزاد در سلامت کامل از NICU مرخص و تحویل مادر شده است و هیچ مشکلی برای مادر و نوزاد وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha