• چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402033120464
  • خبرنگار : 50181

در مراسم گرامیداشت روز بسیج اساتید عنوان شد:

شهید "چمران" نابغه‌ای که معادلات دشمن را بر هم زد

شهید "چمران" نابغه‌ای که معادلات دشمن را بر هم زد

ایسنا/کرمانشاه مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید، همزمان با سراسر کشور با حضور جمعی از مدیران و اساتید بسیجی دانشگاه‌های سراسر استان، در کرمانشاه برگزار شد.

دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در ابتدای این مراسم که امروز (۳۱ خرداد) همزمان با سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید در دانشگاه رازی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران، گفت: بزرگداشت ایشان نباید تنها به یک روز محدود باشد، بله الگوگیری از ایشان باید در همه ایام در زندگی دانشجویان و اساتید ساری و جاری باشد.

وی از جایگاه بالای شهید چمران یاد کرد و گفت: شهید چمران با نبوغ نظامی بالایی که داشت بسیاری از توطئه‌ها و معادلات دشمنان را بر هم زده بود.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه  همچنین از شهید چمران به عنوان یک نخبه علمی یاد کرد که علم خود را در خدمت بشریت قرار داد و خدمات بشردوستانه ایشان را نه تنها در کشور، بلکه در نقاط دیگر از جمله لبنان شاهد بودیم.

احمدی با بیان اینکه شهید چمران انقلاب اسلامی را به صورت ویژه در دنیا تعریف و تبیین کرد، یادآور شد: این شهید بزرگوار نشان داد هیچ تعارضی بین تجدد و سنت وجود ندارد.

دکتر نامدار یوسفوند رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان کرمانشاه نیز با تاکید بر لزوم تاسی گرفتن اساتید دانشگاه از زندگی شهید چمران، گفت: امروز باید زندگی و شهادت شهید چمران در  دانشگاه‌های ما به الگویی هم برای جوانان و هم اساتید تبدیل شود.

وی عنوان کرد: شعار روز بسیج اساتید " استاد بسیجی، جهاد تبیین، امید آفرینی و اعتلای حکمرانی" در نظر گرفته شده که همه اساتید باید این شعار را الگوی زندگی و فعالیت خود قرار دهند.

شمس‌الله جلیلیان نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز خدا دوستی، خدمت‌گذاری به مردم و تواضع، شکست‌ناپذیری در برابر دشمن، مجاهدت در راه خدا و تحت تاثیر جنگ روانی دشمن قرار نگرفتن را پنج ویژگی اصلی شهید چمران دانست و گفت: امروز همه ما باید این ویژگی‌ها را در زندگی خود مد نظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدایی همچون شهید چمران به عزت و اقتدار رسیده، گفت: کسانی که که تا دیروز صف کشیده بودند که با اسرائیل تعامل داشته باشند، امروز پشیمان شده و به سمت ایران آمده‌اند.

جلیلیان گفت: امروز کسانی که متکی به آمریکا بودند محکوم به شکست هستند و کسانی که به ایران تکیه داشتند از جمله لبنان، یمن، سوریه و ... عزتمند هستند.

وی همچنین بر لزوم توجه به جهاد تبیین هم تاکید کرد و افزود: امروز وظیفه سنگینی بر دوش همه ما گذاشته شده است.

مراسم روز ملی بسیج اساتید به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور ۳۰ هزار نفر از اساتید بسیجی دانشگاه‌های سراسر ایران در دانشگاه تهران برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha