• چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402033120724
  • خبرنگار : 50444

انتشار فراخوان اجرای عموم نمایش خیابانی «حماسه نسل پایدار» در خراسان شمالی

انتشار فراخوان اجرای عموم نمایش خیابانی «حماسه نسل پایدار» در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی معاون هنری، سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی جزئیات فراخوان اجرای عموم نمایش خیابانی با عنوان «حماسه نسل پایدار» را تشریح کرد.

مسعود مرواری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان به منظور ترویج فرهنگ رشادت، ایثار و شهادت و ۸ سال دفاع مقدس با بهره گیری از توانایی هنرمندان متعهد نمایش خیابانی و محیطی استان با محوریت تئاتر برای آگاهی شهروندان ولایتمدار در محیط بیرونی، اقدام به برگزاری اولین اجرای عمومی نمایش خیابانی با عنوان حماسه نسل پایدار در استان می کند.

وی به شرایط شرکت در این رویداد اشاره کرد و افزود: در این اقدام، هر کارگردان می تواند صرفا با یک اثر شرکت نماید؛ الزامی بودن ارائه مجوز کتبی از نویسنده، رعایت زمان حداکثر ۳۰ دقیقه، اجرای کامل اثر، بازبینی با حضور داوران در محل مورد نظر صاحب اثر و پذیرفته شدن حداکثر ۵ اثر نمایشی برای مرحله نهایی و اجرا، از جمله شرایط این رویداد است.

مرواری همچنین در خصوص دیگر شرایط شرکت در این رویداد گفت: تعیین محل، زمان و تعداد اجراهای گروه های پذیرفته شده با صلاحدید و برنامه ریزی دبیرخانه خواهد بود و از آثار راه یافته به مرحله نهایی با توجه به ظرفیت کار و همچنین نظر تخصصی هیأت انتخاب، حمایت مالی می شود. تهیه سیستم صوتی و تصویری، ابزار اجرا، دکور و... بر عهده ی کارگردان یا صاحب اثر است و شرکت کنندگان نیز ملزم به پذیرش قوانین و ضوابط ارائه شده از دبیرخانه خواهند بود و هر تغییر و تصمیم در مورد اجرای اثر برعهده دبیرخانه است.

وی با بیان اینکه موضوع آثار فقط با محوریت ایثار و شهادت در دفاع مقدس خواهد بود، خاطرنشان کرد:  مهلت ثبت نام تا یکم مردادماه سال جاری بوده و زمان بازبینی آثار هشتم تا دهم شهریور، اعلام آثار برگزیده، بیستم شهریورماه و اجرای گروه های برگزیده در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha