• جمعه / ۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1402033120835
  • خبرنگار : 71649

مهدی رجب‌زاده از مسابقات کافا و غرب آسیا می‌گوید

بیم و امیدها از قهرمانی تیم قلعه‌نویی و نایب قهرمانی تیم عنایتی

بیم و امیدها از قهرمانی تیم قلعه‌نویی و نایب قهرمانی تیم عنایتی

بازیکن پیشین تیم ملی می‌گوید رضا عنایتی فرصت زیادی برای ساختن تیم ملی امید نداشت و باید به او زمان داد تا تفکراتش را در تیمش جا بیاندازد.

به گزارش ایسنا، سه‌شنبه شب تیم‌های ملی فوتبال امید و بزرگسالان در دو فینال غرب آسیا و آسیای مرکزی به میدان رفتند. ابتدا تیم ملی بزرگسالان با هدایت امیر قلعه‌نویی ازبکستان را یک بر صفر شکست داد و قهرمان کافا (آسیای مرکزی) شد و ساعاتی بعد تیم ملی امید بعد از تساوی یک بر یک برابر عراق در خاک این کشور، در ضربات پنالتی ۵-۴ به عراق باخت و نایب قهرمان شد.

کافا از هیچ بهتر بود

مهدی رجب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره عملکرد تیم ملی فوتبال در مسابقات کافا اظهار کرد: به جز ازبکستان بازی‌های دیگر به ما کمک زیادی نکرد. تیم‌های قوی‌تر و قلدر تر باید ما را محک بزنند تا نقاط قوت و ضعف ما مشخص شود. این رقابت‌ها بد نبود و فقط می‌توانم بگویم از هیچ بهتر بود.

تفاوت رقبا با ایران فاجعه‌بار بود

او ادامه داد: ما باید در بازی‌های دوستانه مقابل تیم‌های قوی‌تر به میدان برویم. قهرمانی در این جام چیزی از ضعف‌هایمان را به ما نشان نداد. تفاوت این تیم‌ها با ایران فاجعه‌بار است. این رقابت‌ها فقط در رنکینگ و پیروزی‌های پیاپی به ما کمک کرد و دستاورد دیگری نداشت. فقط بچه‌هایمان را دور هم جمع کردیم و شاید همین مساله از نظر تیمی، دوستی و مسائل روحی به تیم کمک ‌کرد.

بیم و امیدها از قهرمانی تیم قلعه‌نویی و نایب قهرمانی تیم عنایتی

این مربی فوتبال درباره عملکرد تیم ملی امید در رقابت‌های غرب آسیا و حضور رضا عنایتی روی نیمکت تیم ملی امید گفت: عنایتی از دوستان من است و مربی جوانی است. او با تیم هوادار به لیگ یک صعود کرد و به نظر من عملکردش در این چند سال اخیر بد نبود. انتخاب سرمربی دیر انجام شد و این مربی فرصت زیادی نداشت و نمی‌شود عملکردش را ارزیابی کرد. تیم ملی امید باید اردوهای بیشتری داشته باشند تا عنایتی تفکراتش را در تیم جا بیندازد.

باید فرصت بیشتری به عنایتی بدهیم

او اضافه کرد:‌ به هر صورت این تورنمنت از نظر تجربی باعث شد در شرایط مسابقه قرار بگیریم. از این لحاظ برای تیم ملی ما خوب بود و عملکرد تیم مورد ارزیابی قرار گرفت. این اردو باعث آگاهی بیشتر کادرفنی نسبت به تیم شد. این‌که در این رقابت‌ها بازی به همه بچه‌ها رسید، خوب بود. این اردو باعث شناخت بیشتر تیم می‌شود اما باید فرصت بیشتری به کادرفنی بدهیم.

رجب زاده درباره ضعف همیشگی تیم ملی امید در صعود به جام جهانی گفت: ما همیشه در رده‌های پایه می‌خواهیم یک نفر را بگذاریم و برویم. در بلند مدت این موضوع جواب نمی‌دهد و باید به کادرفنی زمان بدهیم. نباید مربی را عوض کنیم و باید فرصت دهیم. تیم‌هایی که تاکنون در رده‌های پایه موفقیت به دست آوردند، ثبات داشتند. باید بیشتر سرمایه گذاری کنیم تا نسل‌ها عوض شوند.

می‌خواهیم دیر اقدام کنیم، زود نتیجه بگیریم

او ادامه داد: چهل سال در این بخش موفق عمل نکردیم و شاید اگر به مربیان قبلی فرصت می‌دادیم می‌توانستیم موفق‌تر شویم. می‌خواهیم دیر اقدام و زود نتیجه بگیریم که این موضوع جواب نمی‌دهد. نسل جدید تیم ملی نسل خوبی هستند و بازیکنان قابلی داریم اما خیلی باید مراقب باشیم. خیلی هوشمندانه باید عمل کنیم اما با این حال به نظرم در نسل‌های قبلی قوی‌تر بودیم.

بیم و امیدها از قهرمانی تیم قلعه‌نویی و نایب قهرمانی تیم عنایتی

رجب زاده اضافه کرد: نسل افشین پیروانی، میرشاد ماجدی، رضا رضایی‌منش، حسین خطیبی و دلیخون بودند که بسیار خوب بودند. نسل کریم باقری و نسل سیدعباسی‌ها خیلی خوب بودند. نسل‌هایی مثل فرهاد مجیدی و منصوریان را هم داشتیم و به نظرم آن موقع شرایط بهتری داشتیم.

او درباره حضور لژیونر شدن بازیکنان جوان گفت: حضور بازیکنانی مثل حزباوی در خارج از ایران خیلی خوب است و باعث می‌شود بیشتر دیده شوند و بتوانند پیشرفت کنند. خوب است تیم‌های اروپایی بیایند و بازیکنان ما را ببینند. رفتن یک بحث است و کجا رفتن هم یک بحث است. به هر حال حزباوی به تیم خوبی رفته است.

سرمربی فجرسپاسی درباره وضعیت تیمش گفت: ما چند بازیکن جذب کردیم اما هنوز آن‌ها را رسانه‌ای نکردیم. پیگیر هستیم که در پست‌هایی که نیاز داریم بازیکنان لازم را بگیریم. با این شرایط جدید و قانون جدید فدراسیون بازیکنان از لیگ برتر ریزش می‌کنند و به لیگ یک می‌آیند. ما سعی می‌کنیم آن‌ها را جذب کنیم و امسال تیم قوی‌تر و هماهنگ‌تری را تشکیل دهیم. از تیم پارسال استخوان بندی را حفظ کردیم اما بازیکنانی مثل حسین مهربان و احمد زنده روح از تیم جدا شدند.

رجب‌زاه ادامه داد: با این حال بیشتر بچه‌ها را حفظ کردیم و یک لیست تمدید هم به باشگاه دادم. سعی می‌کنیم نقاط ضعف‌هایمان را پوشش بدهیم. برای بازیکنانی که از تیم جدا شدند، آرزوی موفقیت می‌کنم. همچنین از کادرفنی هم تشکر می‌کنم که این همه زحمت کشیدند. فرشد طالبی، رحیم خدایاری، حسین فرحی، امیرحسین ریاستی و آقای عزیزی و همچنین حسین عمادی، سرپرست تیم بسیار به ما کمک کردند. باید دوباره از آن‌ها تشکر کنم و امیدوارم بتوانیم این مسیر را به خوبی دنبال کنیم.    

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha