• پنجشنبه / ۱ تیر ۱۴۰۲ / ۰۷:۲۳
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1402040100018
  • خبرنگار : 71567

وزیر علوم:

آیین‌نامه پژوهانه از سال ۱۴۰۳ لازم الاجراست

آیین‌نامه پژوهانه از سال ۱۴۰۳ لازم الاجراست

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آیین‌نامه پژوهانه از سال ۱۴۰۳ لازم الاجراست و باید به صورت دقیق اجرا شود، عمل کردن به این آیین‌نامه در تصویب بودجه تفصیلی دانشگاه‌ها اثرگذار خواهد بود.

به گزارش ایسنا، محمدعلی زلفی گل در اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد؛ گفت: در حوزه پژوهش همه رفتارها باید ترغیبی و تشویقی باشد؛ تمام مقررات و قوانین در این حوزه جنبه تشویقی دارد و ترغیب و تشویق در این حوزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که سیاست‌های حاکم بر این حوزه متفاوت از سیاستهای دیگر حوزه هاست.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر ضرورت توجه به اعتبارات پژوهشی در دانشگاه ها تاکید کرد: روسای دانشگاه‌ها باید دقت کنند که آیین‌نامه پژوهانه از سال ۱۴۰۳ لازم الاجراست و باید به صورت دقیق اجرا شود و این مهم در تصویب بودجه تفصیلی دانشگاهها اثرگذار خواهد بود.

وی با اعلام اینکه لازم است اعتبارات پژوهشی دانشگاه‌ها دارای ردیف  مستقل باشد گفت: آیین نامه پژوهانه مهم است و باید اجرایی شدن آن در شاخص های ارزیابی در نظر گرفته شود.

 زلفی گل تاکید کرد: استادان و پژوهشگران دانشگاه ها باید هر نیازی را که تشخیص می‌دهند نیاز جامعه است در سامانه نان ثبت کنند و در راستای گردآوری نظام مسائل جامعه کوشا باشند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ۵ اولویت وزارت علوم، گفت: تمام انرژی خود را برای تحقق اولویت های وزارت علوم به کار خواهیم گرفت. و در این مسیر، معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها نیز تحقق مرجعیت و دیپلماسی علمی را که یکی از مهمترین اولویت‌هاست، باید در همه امور خود در نظر بگیرند.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، وی با اشاره به نمایه سازی ۴۰ مجله ایرانی طی دو سال اخیر گفت: ۱۱ مورد از این مجله ها به زبان فارسی بوده است.

وزیر علوم همچنین بر تقویت همکاری‌های علمی بین صنعت و دانشگاه تاکید کرد و گفت: لازم است از اساتید دانشگاهی که طرح‌های پژوهشی خود را با حوزه صنعت انجام می‌دهند حمایت کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان سخنان خود خطاب به معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها گفت: در مطالبه گری اعتبارات پژوهشی و تخصیص گرنت پژوهشی به استادان دانشگاه به هیچ‌عنوان کوتاه نیایید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha