• پنجشنبه / ۱ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402040100083
  • خبرنگار : 30137

وصل زوج های کردستانی در جشن بزرگ جوانان ایران زمین

وصل زوج های کردستانی در جشن بزرگ جوانان ایران زمین

ایسنا/کردستان ازدواج همیشه زیبا است و پیام عشق و شیرینی با خود دارد، در وضعیت امروزه جامعه که ازدواج و جمعیت رو به کاهش است، این شیرینی بیشتر هم می شود.

چهارشنبه ۳۱ خرداد به مناسبت هفته ازدواج جشنی در سالن اجتماعات مجموعه ایثار سنندج همزمان با کل کشور برای زوج‌های نوعروس برگزار شد. 

جشنی با عنوان وصال، جشنی بزرگ با حضور جوانان این مرز و بوم، جوانانی که امید به دولتمردان دارند تا بهتر زندگی را آغاز کنند. 

آیین نکوداشت ازدواج ۴۰۰ زوج استان کردستان همزمان با مراسم‌هایی در جای جای کشور و در راس آنها مراسمی در تهران با پیام ریاست جمهوری، تلاشی برای وصال زوج هایی که آمدند تا وصال خود را به همگان بگویند و تا ابد دست در دست هم نهند. 

پچ پچ کنان با لبخندهایی عاشقانه و همه امیدوار در سالنی که منتظرند، انگار قرار بود مسئولین شروع زندگیشان را اعلام کنند، وصل از نوع جمعی. 

سالنی تاریک و بدون تهویه که تنها با چند عدد بنر آراسته شده بود، بوی هزاران عطر همچون عروسی ها تا سقف سالن رسیده بود و در همان ابتدای مراسم، برگزارکنندگان با کمبود جا روبرو شدند که به گفته ایشان تنها عروس و داماد به این مراسم دعوت شده بودند که برخی با شور و شوق عروسی، همراه با خانواده آمده بودند. 

آهنگ هایی محلی با اجرای خوانندگان سنندجی اما بدون رقص و واکنش از طرف مخاطبین. 

به گفته این زوج ها، خانواده ها بیشتر اقشار تحت پوشش سازمان های حمایتی هستند و قرار است جهیزیه ای به آنها اهدا شود. 

زوج هایی که می گفتند تنها به این مراسم دعوت شده اند و هنوز تسهیلاتی دریافت نکرده اند. شاید خیلی ها حتی مراسمی هم نداشته و هنوز امید به کمک های مالی دولت دارند. 

یک مرکز نیکوکاری به خبرنگار ایسنا می گوید لیست این زوج ها برای دریافت جهیزیه کمیته ی امداد داده شده است و ما هم در این جهیزیه ها مشارکت داریم و قرار است این جهیزیه ها شامل چند اثاثیه اصلی زندگی باشد. 

گرمای عشق را در چشمان منتظر زوج ها می توان دید و این عشق، سالن را گرم تر هم کرده بود تا جایی که بادبزن هم نیاز شد. 

مسئولین و در راس آنها استاندار کردستان از راه می رسند و مجری برنامه سخن خود را با عشق و وصل آغاز می کند و از عظمت ازدواج می گوید

مسئولین فعال استان را می بینم از امور ورزش و جوانان گرفته تا فرماندار و بخشدارها و همچنین امور بانوان و اداره مبارزه با مواد مخدر و اداره بهزیستی. برخی از نهادهای مردمی هم همراه با خیرین استان که حامی برنامه بودند نیز حضور داشتند. 

استاندار کردستان در سخنانی تبریک می گوید و با زبان کردی برای زوج ها آرزوی خوشبختی دارد و از برکت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) برای آنها می گوید. 

زارعی کوشا از انجام این مراسم به صورت هماهنگ در کل کشور خبر می دهد و می گوید: امروز در هفته ازدواج با سخنرانی برخط ریاست جمهوری این مراسم به پیش خواهد رفت. 

آیینی سراسری در کشور برای حرکت نو در حوزه اجتماعی و ازدواج آسان که به گفته استاندار کردستان باید ازدواج خارج از حواشی و برخلاف رسومات گذشته، آسان شود.

وی در ادامه آینده ای روشن با فرزندانی سالم و شاد را برای ایجاد جامعه ای سالم آرزو می کند. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در سخنانی ضمن ابراز خوشحالی برای زوج ها از حضور خیرین استان تشکر کرد

غلام ویسی از حمایت های اداره ورزش و جوانان استان در این راه برای زوج ها خبر داد و گفت: کارگاه ها و دوره آموزشی مهمی برای این زوج ها در هفته جاری در استان برگزار خواهد شد. مراسم این چنینی دیگر هم در نقاط مختلف استان در هفته ی ازدواج برپا می شود. 

آرمان عزیزی مدرس مسائل ازدواج هم در بخشی از برنامه پای تریبون رفت و از زوج ها خواست که احترام و بخشش داشته باشند و مسائل کهنه و مشکلات پیش پا افتاده را بازگو نکنند. 

وی گفت: مسائل را حل نشده رها نکنند. 

در این برنامه همچنین از زوج های موفق، کارآفرین و حامی ازدواج تجلیل شد، زوج هایی که حتی معلول بودند اما محدود نبودند و زوج هایی که با هم درس می خواندند و چندین زوج موفق دیگر. 

در پایان اما قرعه کشی هایی هم از طرف نهادهای مردمی و استانداری با توزیع شماره‌هایی و اهدای هدایایی در بین حاضرین انجام شد و از همه مهم تر کارت هدیه استاندار به همه زوج ها بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha