• پنجشنبه / ۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402040100225
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل زندان‌های استان:

۱۳.۲ میلیارد تومان دستمزد به زندانیان لرستان پرداخت شده است

۱۳.۲ میلیارد تومان دستمزد به زندانیان لرستان پرداخت شده است

ایسنا/لرستان مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: در مجموع ۱۳.۲ میلیارد تومان میزان دستمزد به جامعه زندانیان استان پرداخت شده است.

عبدالمجید کشوری امروز یکم تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران لرستان که به مناسبت آغاز هفته قوه‌قضائیه در سالن جلسات اداره‌کل زندان‌های لرستان برگزار شد، اظهار کرد: امسال پنج اولویت را سازمان‌ زندان‌های کشور به استان‌ها ابلاغ کرد که یکی از آن‌ها کاهش تعداد زندانیان، اشتغال آن‌ها و … بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه برای اولین بار در کشور جشنواره «شهید لاجوری» برگزار شد و عملکرد استان‌ها در این جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفت، افزود: لرستان در حوزه پابند الکترونیک و دادرسی الکترونیک حائز رتبه اول کشور شد.

مدیرکل زندان‌های لرستان با تأکید براینکه کاهش جمعیت کیفری از جمله سیاست‌های مهم‌ سازمان زندان‌هاست، گفت: ۱۰۲۰ نفر از زندانیان تحت پوشش سامانه پابند الکترونیک قرار گرفتند و در این راستا نسبت به جمعیت کیفری حائز رتبه اول کشور شدیم.

کشوری بیان کرد: از این ۱۰۲۰ زندانی، تخلف مشهود آنچنانی مشاهده نشده است.

وی در خصوص دادرسی الکترونیکی که به‌عنوان یکی از اولویت‌های سازمان زندان‌های کشور مطرح است، اضافه کرد: ۸۵ درصد دادرسی‌ها در سال گذشته به‌صورت الکترونیکی انجام و ۱۷ کابین دادرسی الکترونیکی در زندان‌های استان ایجاد شده است.

مدیرکل زندان‌های لرستان در ادامه با اشاره به اینکه با همکاری ستاد دیه، سپاه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، خیرین لرستان و مقیم خارج از استان، بیان کرد: تاکنون ۱۸۵۰ نفر از زندانیان مالی آزاد شده و به جامعه بازگشته‌اند.

کشوری در خصوص اشتغال زندانیان لرستان، افزود: در ابتدای پذیرش مسئولیتم، ۱۴ درصد از زندانیان به اشتغال مشغول بودند و در مجموع ۳۶۰ میلیون تومان دستمزد آن‌ها بود و این در حالی است که هم‌اکنون ۶۲ درصد زندانیان مشغول به کار هستند و میزان دستمزد این تعداد زندانی ۱۳.۲ میلیون تومان بوده و تلاش این است که این میزان دستمزد به ۲۰ میلیارد تومان برسد.

وی با بیان اینکه تمرکز سازمان زندان‌های لرستان بر آموزش زندانیان در سه حرفه صنایع چوب، صنایع فرش و پرورش زنبورعسل است، بیان کرد: در این راستا بزرگ‌ترین کارگاه تولید فرش دستبافت در اردوگاه حرفه‌آموزی (زندان پارسیلون) به مساحت ۱۱۰۰ مترمربع ایجاد شده و میانگین دستمزد برای هر زندانی ۱.۶ میلیون تومان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha