• پنجشنبه / ۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402040100264
  • منبع : نمایندگی سمنان

اعمال استاندارد جدید لامپ های الکتریکی از مردادماه

اعمال استاندارد جدید لامپ های الکتریکی از مردادماه

ایسنا/سمنان دبیر کارگروه مدیریت تقاضا و مصرف برق و انرژی وزارت نیرو از اعمال استاندارد جدید لامپ های الکتریکی از اول مرداد ماه امسال خبر داد.

سید محمدمهدی پیغمبرزاده اول تیرماه در حاشیه سفر به استان سمنان اظهار کرد: براساس تدابیر وزارت نیرو از اول مرداد ماه طبق استانداردهای جدید، تولید لامپ‌های الکتریکی دارای رده های انرژی  E  ،B ، D ،C  که لامپ های پر مصرف تلقی می شوند حذف و رده های انرژی لامپ از A تا A + ۳ خواهد شد.

وی تولید عدم لامپ های پر مصرف را نتیجه قانون اعمال استانداردهای جدید در یکی دو ماه آینده برشمرد و افزود: برنامه توقف تولید لامپ‌های رشته‌ای، بخار جیوه و فلورسنت در کشور اجرا خواهد شد .

پیغمبرزاده افزود: شرکت توانیر این طرح را آغاز کرده و هم اکنون لامپ های خیابانی صرفا لامپ های LED و فوق کم مصرف است.

دبیر کارگروه مدیریت تقاضا و مصرف برق و انرژی وزارت نیرو با اشاره به تولید سالانه یک میلیون دستگاه انواع کولر در کشور گفت: با هماهنگی کارخانه‌های تولید کننده رده های انرژی E ،  F ،  G  که کولرهای پر مصرف بودند حذف شدند و هم اکنون کولرهای موجود در بازار دارای برچسب انرژی D تا A+۳  است.

پیغمبر زاده اضافه کرد: تکنولوژی جدیدی که در کولرها سبب کاهش مصرف انرژی می شود استفاده از کولرهای دارای موتورBLDC است که از تولید این نوع کولرها حمایت می شود.

وی تصریح کرد: طبق برآورد وزارت نیرو اگر یک میلیون کولر تولیدی در کشور به موتور BLDC مجهزو عرضه شود در چهارسال آینده بیش از ۱۵۰۰ مگاوات کاهش مصرف برق کشور یعنی معادل فعالیت دو نیروگاه سیکل ترکیبی محقق می شود.

دبیر کارگروه مدیریت تقاضا و مصرف برق و انرژی وزارت نیرو گفت: براساس برآورد وزارت نیرو سالانه یک میلیون دستگاه کولر تولید و ۸۰۰ هزارموتور کولر در کشور تعویض می شود که برنامه ریزی شده موتور این کولرها به BLDC ارتقا بیابد تا در چهار سال آینده بیش از ۱۵۰۰ مگاوات کاهش مصرف برق کشور یعنی معادل فعالیت دو نیروگاه سیکل ترکیبی محقق شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha