• پنجشنبه / ۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402040100324
  • خبرنگار : 50617

برگزاری نخستین هم آوایی سالانه امیری خوانی و موسیقی مازندران در محمودآباد

برگزاری نخستین هم آوایی سالانه امیری خوانی و موسیقی مازندران در محمودآباد

ایسنا/مازندران نخستین هم آوایی سالانه امیری خوانی و موسیقی مازندران "سوچلا " با حضور هنرمندان و داوران در شهرستان محمودآباد برگزارشد.

ایمان خسروی دبیر جشنواره "سوچلا" در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه این جشنواره با طرحی از سوی مسئول طرح و برنامه شهرداری محمودآباد، تایید شورای اسلامی شهر و شهردار محمودآباد برگزار شد، گفت:  "سوچلا" یک نوع آئین است و فرهنگ و هنر از آداب معیشت گرفته شده است.

وی افزود: استخراج هنر انسان ها در گذشته از وظایف ماست و امروزه موسیقی بیشتر مبتنی بر تک نوازی است اما ما باید در کنار این تک نوازی ها، گروه نوازی فولک را در نظر بگیریم و آن ها را باهم تلفیق کنیم.

برگزاری نخستین هم آوایی سالانه امیری خوانی و موسیقی مازندران در محمودآباد

خسروی یادآور شد: نمی شود با نگاه بومی گرایی، سطح کار هنری و موسیقی را پایین آورد پس بنابراین ما باید به هنرمندان فرصت دهیم تا بتوانند سطح کیفیت کار خود را افزایش دهند.

دبیر جشنواره "سوچلا" ادامه داد: یک گروه بومی محمودآبادی بدون شرکت در جشنواره اجرا کرده و تندیس جشنواره را دریافت می کند.

خسروی خاطرنشان کرد: این جشنواره بخش پژوهشی خواهد داشت و دومین مرحله جشنواره سوچلا را سه ماه دیگر برگزار خوهیم کرد.

برگزاری نخستین هم آوایی سالانه امیری خوانی و موسیقی مازندران در محمودآباد

مهدی اختیاری شهردار محمودآباد در ادامه این نشست با اذعان بر اینکه سیاست گذاری جدید در شهرداری محمودآباد با تغییر رویکرد جدیدی همراه بوده است، اظهارکرد : پس از پروژه های عمرانی، به سمت برنامه های فرهنگی و هنری رفتیم و تا بتوانیم دین خود را نسبت به هنرمندان در شهرستان محمودآباد ادا کنیم.

وی با اشاره به اینکه دل ما برای نیروی بومی می‌تپد، تصریح کرد: سطح این جشنواره استانی با سطح کشوری برابری می کند و هدف ما ثبت این برنامه فاخر در تقویم هنری استان و محمودآباد بوده است.

شهردار محمودآباد از برگزاری جشنواره قصه گویی مازندرانی و تئاتر خیابانی در ماه های آینده در این شهرستان خبرداد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha