• جمعه / ۲ تیر ۱۴۰۲ / ۰۱:۱۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1402040200468
  • خبرنگار : 71623

مهم‌ترین اخبار صنعتی و بازرگانی در هفته‌ای که گذشت

از مشکلات مالیاتی اصناف تا توقیف لوازم خانگی غیراستاندارد

از مشکلات مالیاتی اصناف تا توقیف لوازم خانگی غیراستاندارد

از جمله اخبار مهم هفته‌ای که گذشت مربوط به مشکلات مالیاتی اصناف و همچنین اخباری در حوزه لوازم خانگی بود.

به گزارش ایسنا، ۳۱ خردادماه، آخرین فرصت استفاده از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ یا تکمیل و ارائه اظهارنامه از سوی صاحبان مشاغل بود. تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آنها در سال ۱۴۰۱ حداکثر صد برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم (مبلغ ۶۷.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال) بوده و فرم مالیات مقطوع برای آنها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری می شود در صورت پذیرش این فرم، از نگهداری اسناد و مدارک و ارائه اظهارنامه مالیاتی برای عملکرد مذکور معاف هستند.

در این میان اما اصناف مشکلاتی دارند؛ طبق گفته‌های رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، از جمله خواسته‌های اصناف این است که امکان استفاده از تبصره ۱۰۰ برای کسانی که سال قبل اظهار نامه داشته‌اند فراهم شود و تفاوت‌های اصناف برای سقف معافیت در تبصره ۱۰۰ در نظر گرفته شود.

طبق گفته‌های رئیس اتاق اصناف ایران، صنوف اختیار دارند از تبصره ۱۰۰ استفاده کنند یا اظهارنامه بدهند. همچنین اگر اعتراض داشته باشند فرآیندهایی در دیوان عدالت اداری دیده شده است.

از جمله دیگر اخبار مهم این هفته توقیف انواع لوازم خانگی غیراستاندارد، در بازار امین حضور و نعمت‌آباد شهر تهران بود. بر این اساس در جریان بازرسی کارشناسان استاندارد از واحدهای صنفی مراکز عرضه لوازم خانگی در خیابان امین حضور و نعمت‌آباد تهران، انواع یخچال و فریزر، کولر آبی، اجاق گاز، هود آشپزخانه، ماشین لباسشویی، سبزی‌خردکن و سینک ظرفشویی غیراستاندارد شناسایی و توقیف شد و فروشندگان محصولات توقیف‌شده نیز برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

گفتنی است در صورتی که کالای مشمول استاندارد اجباری با نشان استاندارد مشکلی داشته باشد، خریدار می‌تواند از طریق سایت سازمان ملی استاندارد یا اداره کل استاندارد یا تماس با شماره ۱۵۱۷ شکایت خود را مطرح کند.

موضوع مهم‌ دیگر در حوزه لوازم خانگی این است که کاهش نرخ ارز تاثیری بر قیمت لوازم خانگی ایرانی نداشته، اما بر بازار محصولات قاچاق تا حدودی اثر داشته است. علت این است که معمولاً تامین ارز تولید کنندگان حدود دو ماه طول می‌کشد، بنابراین کاهش یا تعدیل نرخ ارز باید حداقل چند ماه طول بکشد تا تاثیر خود را بر بازار لوازم خانگی نشان دهد.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha