• جمعه / ۲ تیر ۱۴۰۲ / ۰۷:۴۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402040200478
  • خبرنگار : 50604

ازدواج؛ آسان و آسمانی/ ۸

وام ازدواج دانشجو معلمان ۲ برابر شود

وام ازدواج دانشجو معلمان ۲ برابر شود

ایسنا/گلستان مشاور خوابگاه پسران دانشگاه فرهنگیان گلستان افزایش دو برابری وام ازدواج دانشجو معلمان را یک راهکار مؤثر برای کمک به ازدواج جوانان دانست و افزود: تأمین هزینه‌های گزاف شروع زندگی بزرگتررین مانع برای تشکیل خانواده است که برای تامین آن باید جوانان حمایت شوند.

عباس مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه هزینه‌های بالای تشکیل زندگی بزرگترین مانع بر سر راه ازدواج جوانان است، اظهار کرد: افزایش وام ازدواج خصوصاً برای جوانانی که شاغل بوده و توانایی بازپرداخت اقساط وام را دارند، یک راهکار قابل اجرا و سریع برای کمک به ازدواج جوانان است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان گلستان بیش از ۲۵۰۰ دانشجو معلم دارد که توانایی ازدواج در دوران دانشجویی را دارند، افزود: در مشاوره‌ای که با پسران دانشگاه فرهنگیان داشتم، از آن‌ها پرسیدم درصورت دو برابر شدن وام ازدواج آیا حاضر به تشکیل خانواده هستید و تقریباً ۱۰۰درصد دانشجویان از این پیشنهاد به وجد آمده و جواب مثبت دادند.

مشاور خوابگاه پسران دانشگاه فرهنگیان گلستان با بیان اینکه اگر مبلغ وام ازدواج از ۲۰۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند، دانشجو معلمان به سبب داشتن حقوق به راحتی می‌توانند اقساط آن را پرداخت کنند، افزود: داشتن شغل و شریک زندگی دو نیاز اساسی برای جوانان بوده و دانشجویان جوان همانند بذری که ترک برداشته و آماده جوانه زدن است مترصد ازدواج هستند اما به دلیل نداشتن استطاعت مالی انگیزه کافی برای تشکیل خانواده را ندارند.

مظفری رشد روز افزون استفاده از فضای مجازی را یکی از دلایل تمایل جوانان و خانواده‌ها به برگزاری ازدواج‌های تجملاتی دانست و افزود: امروز دنیای مجازی بر ما مسلط شده است و جوانان هر روزه جلوه‌های زیادی از تجملات و زرق و برق‌های غیرضروری را در دنیای مجازی مشاهده کرده و همین مسائل سطح توقعات آن‌ها را بالا می‌برد.

مشاور خانواده و رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش گلستان با اشاره به جایگاه مهم زن در خانواده و نقش کلیدی مادر در مدیریت زندگی گفت: باید اهمیت زنان در تربیت فرزند و جایگاه مهم مادری در جامعه تبیین شود تا مادران قبل از هر چیز به مادر بودن خود افتخار کنند تا خانواده‌هایی مستحکم و انسان ساز داشته باشیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha