• جمعه / ۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1402040200664
  • خبرنگار : 50448

امام جمعه بوشهر:

شبکه ریلی شریان حیاتی توسعه استان/ اختصاص اعتبار قابل توجه از محل صندوق توسعه ملی

شبکه ریلی شریان حیاتی توسعه استان/ اختصاص اعتبار قابل توجه از محل صندوق توسعه ملی

ایسنا/بوشهر امام جمعه بوشهر گفت: شبکه ریلی شریان حیاتی توسعه و پیشرفت استان است ولی با وجود اختصاص اعتبار قابل توجه از سوی صندوق توسعه ملی هنوز کار در مراحل ابتدایی مانده است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر اظهار کرد: خط ریلی برای استان بوشهر به عنوان یک شریان حیاتی و از جمله نیازهای اساسی برای توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ۱۴ ساله شدن طرح راه‌آهن در بوشهر اضافه کرد: طرح خط ریلی در این استان مصوبه‌های بیشماری دارد، اما تاکنون اقدام عملی در خصوص اجرای این طرح مهم انجام نشده است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در سال‌های گذشته بارها مسئولان کشور در خصوص راه آهن به مردم وعده‌های بیشماری داده‌اند، اما اجرایی نشده است، گفت: در شرایطی کمبود اعتبار به عنوان مهمترین مانع بر سر راه اجرای راه‌آهن اعلام می‌شود که رهبر معظم انقلاب از محل صندوق توسعه ملی اعتبار قابل توجهی به این امر اختصاص داده و مسئولان ارشد در تهران باید در این خصوص پیگیری لازم را داشته باشند.

صفایی بوشهری اضافه کرد: پروژه راه آهن استان بوشهر در همان قطعه‌های ابتدایی باقی‌مانده و کار متوقف شده است، مردم در این خصوص توقع جواب دارند.

وی گفت: مسئولان علت این همه تاخیر و برنامه ریزی در خصوص این پروژه که اجرایی نمی‌شود را باید برای مردم توضیح دهند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: تحولات بنیادینی که در قوه قضائیه صورت گرفته است؛ عدالت‌خواهی، همگرایی، قاطعیت در اجرا، مردم‌داری و رعایت اخلاق قضایی و حرکت بر مبنای حق و عدالت از جمله اصول دستگاه قضا به شمار می‌رود.

صفایی بوشهری با اشاره به گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر افزود: اعتیاد به مواد مخدر به عنوان پدیده‌ای شوم به شمار می‌رود و انواع و اقسام این مواد افیونی از حالت سنتی به مدرن تغییر کرده و در همه لایه‌های جامعه توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: امروز سن اعتیاد در جامعه بسیار پائین آمده و باید خانواده‌ها و متصدیان و برنامه‌ریزان با طراحی برنامه‌های قوی با این پدیده شوم مقابله کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha