• شنبه / ۳ تیر ۱۴۰۲ / ۰۰:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402040300787
  • خبرنگار : 30147

معاون وزیر نفت:

عملیات احداث خط انتقال گاز تربت‌ جام به صالح‌آباد قبل از فصل سرما پایان می‌یابد

عملیات احداث خط انتقال گاز تربت‌ جام به صالح‌آباد قبل از فصل سرما پایان می‌یابد

ایسنا/خراسان رضوی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: تا قبل از شروع فصل سرمای امسال، عملیات احداث خط انتقال گاز تربت‌ جام به صالح‌آباد در خراسان رضوی پایان خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، مجید چگنی جمعه ۲ تیر ماه در حاشیه سفر خود به تربت‌ حیدریه در جمع خبرنگاران از خط انتقال گاز دیزباد به تربت‌ حیدریه به عنوان بزرگ‌ترین ایستگاه گازرسانی خراسان رضوی یاد کرد و افزود: این پروژه در تقویت شبکه گازرسانی استان‌های شمال شرقی کشور به ویژه این شهرستان بسیار تأثیرگذار است.

معاون وزیر نفت افزود: راهبردهای بسیار خوبی در وزارت نفت برای تقویت شبکه گازرسانی در شمال شرق کشور تدوین شده که روز پنجشنبه عملیات گازرسانی به یکی از پروژه‌های مهم حلقه شرقی آغاز شد.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه به تدریج برنامه‌های دیگری نیز در این زمینه به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار کرد: خط انتقال تربت‌ جام صالح‌آباد، خط انتقال قم، محمدیه پارچین و ایستگاه تقویت فشار آرادان از مهم‌ترین این پروژه‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از فصل سرمای امسال عملیات خط انتقال گاز تربت‌ جام به صالح‌آباد در خراسان رضوی پایان خواهد یافت، گفت: برای تقویت شبکه گازرسانی در شمال شرق کشور طرح‌ها و پروژه‌هایی در دستور کار وزارت نفت قرار دارد که به تدریج به بهره‌برداری خواهند رسید.

چگنی عنوان کرد: با بهره‌برداری از طرح گازرسانی به هشت روستای کامه سفلی، کامه علیا، بیدستان، بکاول، سریشا، تروسک، کسکک و گوجی، گازرسانی به همه شهرها و روستاهای شهرستان‌های تربت‌ حیدریه، مه‌ولات و زاوه به صورت ۱۰۰ درصدی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون شهدا بیش از ۹۸.۵ درصد شهرها و ۸۵ درصد روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردار هستند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه تا پایان امسال ۸۸ درصد روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردار خواهند شد، گفت: تلاش می‌شود عملیات گازرسانی به روستاهایی که قابلیت گازرسانی دارند، ظرف یکی ۲ سال آینده به پایان برسد.  

وی افزود: هرچند پروژه‌هایی که امروز افتتاح شده، کمک می‌کند برخی مشکلات حل شود ولی قطعا مباحث مربوط به بهینه‌سازی مصرف در اولویت کار وزارت نفت قرار دارد که امیدواریم با همت همه مردم و مسئولان بتوانیم گام بزرگی در این زمینه برداریم و کمک کنیم که ناترازی فعلی به بیش از ۲۵۰ میلیون متر مکعب کاهش یابد.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه با همکاری مردم و صرفه‌جویی افت فشار و قطعی گاز نخواهیم داشت، به اجرای پروژه گازرسانی به تربت‌ جام اشاره کرد و افزود: امیدواریم قبل از آغاز فصل سرد سال این پروژه به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha